Tuesday 12 November 2013

Lelaki dan Penyakitnya - Risiko Penyakit Lelaki Muda

Tahukah anda kebanyakan penyakit bahaya jarang menunjukkan gejala di peringkat awal? Muda atau tua bukan soalnya  kerana penyakit tidak pernah mengenal siapa. 

Justeru, jangan lalai menjaga kesihatan anda. Ayuh kita lihat antara penyakit berisiko dihidapi golongan lelaki terutama  yang berusia 20-an sekitarnya lambat mendapatkan rawatan. 



Chlamydia 

Ia antara penyakit jangkitan seksual yang kerap berlaku dalam kalangan lelaki. Penyakit ini terjadi disebabkan oleh jangkitan bakteria "Chlamydia Trachomatis" yang hidup di dalam air mani tetapi jarang menunjukkan sebarang gejala yang nyata. 

Gejala mungkin hanya akan kelihatan seminggu atau tiga minggu selepas jangkitan dimana penis akan mengeluarkan lendir dan rasa sakit setiap kali membuang air kecil.

Set cadangan Shaklee : Alfalfa, SR Vita-C, ESP 

Batu Karang 

Batu karang biasanya dialami oleh lelaki terutamanya bagi mereka yang kurang minum air. Minum air bukan bererti anda boleh minum sebarang air manis sebaliknya minum air suam. Ia akan berlaku apabila buah pinggang menapis darah, bahan buangan metabolik akan terbentuk di dalam bahagian tersebut  dan mengeras seperti batu. 

Set cadangan Shaklee : SR Vita-c, Carotomax, B-Complex dan Alfalfa 

Denyutan Jantung Tidak Sekata

Jangan sangka hanya lelaki yang berusia 60-an sahaja yang menghadapi masalah ini. Ya, lelaki muda seperti anda juga mempunyai risiko menghadapi masalah kelainan bunyi denyutan jantung dengan purata empat peratus.  

Biasanya masalah janung berdebar atau degupan jantung terlalu laju berlaku pada mereka yan melakukan senaman melebihi had, individu yang mengalami rasa kebimbangan yang terlampau atau rasa cemas keterlaluan. 

Supplement cadangan Shaklee : CoQHealth Plus (CoQ10) 

Ulser

Ulser berlaku apabila asid di dalam perut meresapi bahagia selaput yang melindungi perut dan memakan risu-tisu yang berada di bahagian tersebut. Gejala ulser yang biasanya berlaku dalam kalangan lelaki muda adalah ulser di bahagian perut ke bahagian usus kecil. 

Set cadangan Shaklee : B-Complex, Alfalfa dan ESP

Kulat

Ia bukanlah masalah cacing di dalam perut sebaliknya jangkitan kulat yang menyebabkan kesan merah dan bengkak kecil berbentuk bulat yang timbul pada kulit. Jangkitan kulit ini boleh menyebabkan masalah kegatalan pada kaki, kulit kepala, tubuh badan dan juga kuku. 

Set cadangan Shaklee : Alfalfa, Garlic, SR Vita-C, ESP,Zinc

Saya merupakan pengedar Shaklee di Damansara, Sungai Buloh, Gombak dan Taman Tun Dr. Ismail. COD boleh dilakukan di kawasan-kawasan berikut.

Untuk mendapatkan produk Shaklee, hubungi saya di talian berikut :

Your Shaklee Independent Distributor 
Shaklee ID : 1003214 
E-mail : vitaworldshop@gmail.com 
FB Page : Vita World Shop 
Call/SMS/Whatsapp : 012-2570456
Instagram : AmanieHassan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...