Monday 11 November 2013

GLA Untuk Kurus ~ DR OZ - Gabungan GLA dan Kacang Mampu Kurangkan Berat Badan

GLA untuk kurus

Pernah tengok The Dr Oz Show? Dr Oz seorang doktor yang kerap mengisi segmen kesihatan dalam The Oprah Winfrey Show dan juga merupakan seorang pakar bedah jantung dari Harvard University. 

Kata Dr. Oz, gabungan pengambilan supplement GLA dan kacang dapat kurangkan berat badan. 

Apa kaitan dan hubungannya? 

Dr Oz menghubungkan kegemukan dengan tekanan. Bimbang dan merasa bimbang menyebabkan badan menghasilkan hormon tekanan sebagai tindak balas. Hasil daripada kitaran ini, badan akan mengekalkan lemak bawah perut. 

Bagaimana gabungan GLA dan kacang mampu mengurangkan berat badan?

GLA (asid gamma lenolenik) adalah asid lemak Omega-6, ia membantu untuk mengawal metabolisma serta merangsang pertumbuhan rambut dan kulit. Tubuh manusia tidak boleh membuat asid lemak omega-6. Ia hanya boleh didapati melalui makanan atau makanan tambahan. Apabila digabungkan dengan kacang, GLA boleh mengurangkan tekanan badan dari menyimpan lemak. 


Berapa jumlah yang perlu diambil? 

Untuk memulakan pembakaran lemak dalam 7 hari, Dr Oz mencadangkan 1 cawan kacang pada setiap waktu makan, dan 1,000 mg GLA pada waktu malam. Membosankan? Campur dan padankan : cuba ambil jenis kacang yang berbeza setiap kali makan seperti kacang hitam, kacang kuda dan kacang tanah. Atau buat salad campuran kacang dengan mencampurkan pelbagai jenis kacang bersama dressing tanpa lemak. 


Bagi mereka yang tidak boleh mengambil kacang disebabkan faktor jerawat, anda boleh mengambil set pelangsingan badan dari Shaklee iaitu Lecithin dan Omega Guard  yang berfungsi untuk membakar lemak dan kalori dalam badan, manakala Cinch Shakes Mix membantu mengekalkan protein dalam badan, membuang inci-inci tubuh, dan mengekalkan otot untuk mengelakkan daripada kulit menggeleber.  

Saya merupakan pengedar Shaklee di Damansara, Sungai Buloh, Gombak dan Taman Tun Dr. Ismail. COD boleh dilakukan di kawasan-kawasan berikut.

Untuk mendapatkan produk Shaklee, hubungi saya di talian berikut :

Your Shaklee Independent Distributor 
Shaklee ID : 1003214 
E-mail : vitaworldshop@gmail.com 
FB Page : Vita World Shop 
Call/SMS/Whatsapp : 012-2570456
Instagram : AmanieHassan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...