Thursday 28 November 2013

Rahsia Kekal Muda Dengan Vivix



Penuaan kini diertikan sebagai - penuaan sel, tidak lagi digambarkan oleh sel yang semakin berusia. Malah berusia itu tidak semestinya "tua". Ini kerana kita boleh tengok orang yang muda pun dah nampak tua macam orang tua. Baik dari segi rupa mahupun kesihatan. 

Penuaan itu bermula dari sel kita. Sel yang mengalami penuaan ialah sel yang mula rosak kerana perkara-perkara seperti stress, diet yang malnutrisi (sama ada terkurang atau terlebih) dan toksin dari alam sekitar kita. 

Kajian menunjukkan pengambilan makanan yang mempunyai kandungan lemak yang tinggi meningkatkan biologi sekaligus menjadi salah satu faktor penuaan sel. 

Tahukah anda bahawa semakin kita meningkat usia, bilangan dan fungsi mitochondria, iaitu "kilang penghasilan tenaga" dalam sel kita semakin menurun, menyebabkan tenaga sel semakin berkurangan. Ia menjadikan metabolisma kita semakin menurun. 

Setiap hari, sel-sel tubuh kita diserang oleh berjuta-juta radikal bebas yang merosakan DNA sel kita. Kerosakan sel juga boleh disebabkan oleh pengumpulan AGE (advance glycation end product) iaitu hasil tindakbalas sel protein dengan gula. 

Badan kita secara semulajadi menghasilakn radikal bebas, iaitu ekzos dari tindakan metabolisma sel, dan tubuh kita juga ada antioksidan semulajadi. Namun disebabkan perkara-perkara di atas, badan kita tidak mempunyai antioksidan yang cukup bagi melawan radikal-radikal bebas perosak sel terebut. 

Maka dengan itu kita perlukan antioksidan yang bagus dari pemakanan kita. 

Dan hasil daripada kajian bertahun Shaklee, terhasillah Vivix, yang mempunyai resveratrol dan campuran phytonutrient yang diperolehi dari anggur muscadine yang telah menunjukkan 10 kali lebih berkesan dari pengambilan resveratrol semata-mata. Anggur muscadine adalah anggur yang jarang didapati, dan ia adalah anggur terbaik kerana ia hidup secara semulajadi dalam cuaca yang ekstem. Semakin buah anggur itu terdedah kepada suasana ekstem, semakin ia menghasilkan resveratrol yang tinggi. 

Ia telah diuji secara klinikal dan terbukti memperlahankan proses penuaan sel dengan 4 cara :  
  1. Meningkatkan sistem pertahanan sel 
  2. Meningkatkan tenaga sel 
  3. Memperbaiki sel 
  4. Mengoptimumkan potensi sel 
Ada lagi yang menarik tentang Vivix? 
  1. Natural - tanpa pewarna tiruan, pemanis, perasa dan pengawet 
  2. Bahan yang digunakan mempunyai potensi lebih 10 kali dari resveratrol semata-mata dalam memperlahankan penuaan sel. 
  3. Mempunyai lebih dari 15 polyphenol termasuk ellagitannins iaitu antioksidan semulajadi 
  4. Dipatenkan ekslusif untuk Shaklee 



Link Berkaitan : 










Sumber 

Untuk belian produk secara online, klik gambar dibawah.  

hilangkan stretch mark selepas bersalin

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Dengan setiap pembelian produk shaklee, anda akan mendapat consultation dan tips exclusive secara percuma. 

hilangkan stretch mark selepas bersalin

Pengedar Shaklee Bandar Sri Damansara

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...