Tuesday 26 November 2013

Makanan Untuk Keghairahan Seksual Lelaki

Adakah lelaki yang katakan tidak kepada seks? Kalau ada, mungkin kemampuan tenaga batin seorang lelaki itu berada pada tahap yang rendah atau kesihatan seksual yang tidak stabil yang mungkin disebabkan oleh gaya hidup dan pemakanan yang mempengaruhi keinginan seks seorang lelaki. 


Kaum lelaki dan juga iseri boleh semak dan buat check list pemakanan suami anda untuk mengekalkan kesihatan tubuh dan juga kesihatan seksual sebagai seorang suami. Kesuburan suami isteri akan terhasilnya benih cinta kan. hihi 

Saya kongsikan beberapa jenis makanan yang diperlukan oleh lelaki untuk kekal bertenaga, gagah dan perkasa dari luaran dan dalaman. Barulah isteri sayang sentiasa dan hubungan intim mesra selalu. 

1. Buah-buahan dan Sayuran 


Menurut Pengarah Pemakanan Sukan di University Pittburgh Medical Center, Leslie Bonci, buah-buahan dan sayur-sayuran mempunyai nutrien yang menjaga arteri daripada tersumbat sekali gus membantu mengurangkan risiko sakit jantung dan mati pucuk. 

2. Tomato 


Seorang saintis pemakanan, Lieberman Shari, menyatakan bahawa tomato yang kaya dengan vitamin A membantu mengekalkan kesihatan prostat sekali gus memelihara kesihatan seksual seorang lelaki. 

3. Kacang 


Asid amino arginina yang tinggi di dalam kacang penting untuk sintesis oksida yang terlibat dalam menjana ereksi. 

4. Labu dan Kuaci 


Kedua-dua ini bagus untuk meningkatkan tahap zink yang merupakan mineral penting untuk meningkatkan kuantiti sperma dan tahap testosteron 

5. Tiram 


Makanan laut ini sudah dipercayai sejak turun-temurun sebagai "makanan anak jantan". Tiram yang kaya dengan zink bagus diamalkan untuk memelihara kesihatan seksual lelaki. 

6. Pisang 


Pisang yang kaya dengan Vitamin B bukan sahaja dapat menambahkan tenaga lelaki malahan mampu menambahkan hormon seks lelaki kerana ia juga kaya dengan kalium. Bukan itu sahaja, pisang dipercayai mampu menaikkan nafsu lelaki kerana enzim bromelain yang terdapat di dalamnya. 

7. Tongkat Ali 


Menurut penyelidikan oleh FRIM, terbukti tongkat ali mampu meningkatkan keinginan seks dan menambah tenaga kelakian kerana peningkatan hormon testosteron kepada lelaki yang mengambilnya. 

Untuk memastikan kaum lelaki sentiasa muda, cergas, kuat dan perkasa, Shaklee menyediakan set khusus untuk kesihatan dan kesejahteraan lelaki dengan Set Kesihatan Lelaki.  




Klik link tersebut untuk mengetahui info lebih lanjut mengenai kesihatan tubuh lelaki, kesihatan prostat, penghasilan sperma dan aset-aset penting untuk nilai seorang lelaki dan suami. Haruslah kan. :) 

Saya merupakan pengedar Shaklee di Bandar Sri Damansara. Untuk belian secara online, klik DISINI.

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Dengan setiap pembelian produk shaklee, anda akan mendapat consultation dan tips exclusive secara percuma. 

Untuk mendapatkan produk Shaklee, hubungi saya di talian berikut :

Your Trusted Healthy & Beauty Consultant

Shaklee ID : 1003214 
E-mail : vitaworldshop@gmail.com 
FB Page : Vita World Shop 
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 012-2570456
Instagram : @vitaworldshop1

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...