Friday 22 November 2013

Miliki Tubuh Pejal, Mantap dan Seksi

Ramai wanita berjaya menurunkan berat badan menerusi diet namun tubuh mereka tidak menawan kerana mengalami masalah menggeleber dan wajah tampak pucat. Sebenarnya, tubuh cantik, bukan beerti kurus semata-mata. Sebaliknya, ia merangkumi struktur tubuh, berbentuk, pejal dan kulit yang sihat. Apakah tips untuk dapatkan tubuh macam ni? Jom saya kongsikan tip-tip berikut. Semoga bermanfaat. 
miliki tubuh idaman
Badan yang langsing, cantik dan seksi menjadi idaman setiap wanita
1. Minum Air Putih 8 Gelas Sehari 
Tubuh kita memerlukan air yang mencukupi. Kurangkan minuman manis dan gantikan dengan air putih. Ia membantu melancarkan sistem penghadaman, menjaga ginjal dan membuatkan kulit lembap. Selain itu, air putih membantu meningkatkan metabolisma dan membuang toksin dalam tubuh. 

2. Senaman Membentuk Tubuh 
Pilih senaman yang sesuai untuk menurunkan berat badan. Aerobik antara senaman yang dikatakan paling efektif untuk langsing kerana ia melibatkan pergerakan seluruh anggota badan. Senaman ini membuatkan tubuh menjadi pejal. Agar tubuh lebih menarik, lakukan senaman khusus seperti latihan angkat berat dan aktiviti renang, ia membantu membentuk dada dan lengan yang cantik. 

3. Elakkan Makanan Segera 
Makanan segera adalah musuh utama untuk kesihatan anda. Ia bukan sahaja mahal malah mempunyai kalori yang tinggi dan serbuk perasa. Makanan ini juga menyebabkan berat badan meningkat dan menyumbang kepada masalah kesihatan lain. Oleh itu, gantikan makanan segera dengan menu sihat seperti aneka salad, kerabu, buah-buahan dan lauk pauk yang dikukus. 

4. Supplement Yang Sesuai 
Hari ini supplement menjadi sebahagian gaya hidup masyarakat moden. Tidak salah mengambil supplement untuk memastikan tubuh  mendapat nutrien yang mencukupi namun  anda perlu mendapatkan nasihat doktor. Pilih supplement yang sesuai dengan diri anda, misalnya vitamin C untuk kesihatan dan kecantikan atau supplement serat yang dikatakan dapat membantu melancarkan masalah penghadaman. 

5. Lebihkan Pengambilan Buah Dan Sayur. 
Biasanya masyarakat Malaysia gemar mencuci mulut dengan hidangan manis seperti aneka kek, puding dan ais krim. Pencuci mulut seperti ini akan menyebabkan berat badan bertambah dan lambat laun menyumbang kepada penyakit kencing manis. Anda masih boleh menikmati hidangan enak dengan memilih hirisan buah-buahan segar seperti limau, tembikai atau betik. Selain buah, banyakkan makan sayur-sayuran yang sangat tinggi khasiat untuk kesihatan dan kecantikan. 

6. Memanjakan Diri Di Spa 
Beri ganjaran kepada diri sendiri selepas bertungkus lumus bekerja. Belai tubuh dan wajah di spa, rawatan ini membantu anda tampil anggun dan bertenaga. Rawatan sauna atau mandi herba misalnya dikatakan dapat membantu membuang toksin dan membakar lemak. Begitu juga dengan rawatan lulur yang menyingkirkan sel mati dan membuatkan kulit anda mulus. 

7. Krim Pelangsingan 
Bagi yang berepan dengan masalah selulit, anda boleh menggunakan krim pelangsingan. Sapukan di bahagian yang bermasalah secara konsisten. Pilih produk yang selamat dan diperbuat daripada baham semulajadi. Dengan cara ini, bahagian tubuh yang bermasalah seperti paha dan pinggul dapat dikecilkan. 

8. Krim Pelembap 
Amalkan menyapu losen pelembap pada tubuh setiap kali selepas mandi, ia dapat mengatasi kulit kering. Bagi wanita yang bekerja di dalam bilik berhawa dingin, sapukan losen dengan lebih kerap. 

9. Urutan Lancarkan Peredaran Darah 
Pelbagai jenis urutan seperti traditional Melayu, Jawa, Bali mahupun Thai dikatakan dapat membantu melancarkan peredaran darah. Urutan ini juga membuatkan tubuh berasa rileks dan memecahkan lemak pada tubuh. Tubuh juga berasa segar dan isi menjadi lebih pejal. 

10. Kurangkan Karbohidrat Lebihkan Protein 
Makan makanan berasaskan karbohidrat dalam kuantiti sedikit. Karbohidrat yang baik dari buah seperti pisang, sayuran dan gandum. Karbohidrat membekal tenaga pada tubuh, jadi jangan tinggalkan terus kumpulan makanan ini. Lebihkan pengambilan protein kerana ia membentuk otot, organ dan menjaga fungsi sistem imunisasi badan. Menu yang disarankan berasaskan ikan, kekacang, ayam dan tenusu. 

Bagaimana Shaklee boleh membantu untuk memberikan dan mengekalkan tubuh yang cantik, langsing dan pejal? Jom saya kongsikan bersama-sama. 

Alfalfa untuk detoks keseluruhan tubuh 
Manfaat Alfalfa 

1. Setanding kacip fatimah 

2. Menyingkirkan lemak dan kolestrol 
  • Penggunaan jangka panjang alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi
3. Mencuci hati, darah dan usus 
  • Menjadikan badan yang berasid kepada lebih normal, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit 
4. Melawan alahan 
  • Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan, dan ulat air dengan berkesan. 
5. Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut 
  • Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastric, hepatitis dan sembelit. 
6. Melawan tumor 
  • Makan secara konsisten untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel kanser dan membuang tumor 
7. Merawat masalah keputihan 

8. Mencegah / merawat artritis 
  • Melegakan sakit artritis dan kesakitan 
9. Menurunkan bacaan urid asid / mencegah dan merawat sakit gout 

Membakar lemak dan mengangkut ke sistem pencernaan 
Manfaat Lecithin 

1. Bertindak sebagai pelarut untuk kolestrol 

2. Berfungsi mencairkan lemak 

3. Bertindak mengemulsikan lemak (mencairkan lemak). Sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf

4. Membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, kuman dan bakteria

5. Membantu sel otak berkembang, penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter (berkaitan short term memory) 

6. Lecithin adalah zat untuk kecantikan. Ianya perlu dalam menghasilkan rambut yang sihat, cantik berkilat, kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah ekzema. 

Protein yang membakar lemak, membuang inci dan membina serta mengekalkan otot 
Manfaat Cinch Shake Mix Shaklee 

1. Menyimpan otot sedia ada dan memelihara otot dari rosak 

2. Membakar lemak yang tidak diingini 

3. Mengurangkan inci yang tidak diingini 

4. Makanan segera untuk mereka yang aktif 

5. Tinggi kandungan serat dan memberi rasa puas dan kenyang 

6. Mengandungi nutrisi lengkap untuk memelihara keseluruhan kesihatan 

7. Diperkaya dengan leucin untuk memelihara otot 

8. Merupakan meal replacement yang sihat dan mengenyangkan 


Peranan  Vitamin C dalam kecantikan kulit 
  • Sebagai antioksidan kuat yg melindungi kulit dpd pencemaran udara dan sebagainya 
  • Merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, yang akan menjaga kekenyalan, kelenturan serta kehalusan kulit 
  • Mencerahkan kulit 
  • Membentuk kolagen 
  • Menghilangkan jeragat 
  • Merawat kulit kasar dan kering 
  • Melembapkan kulit 
Saya merupakan pengedar Shaklee di Bandar Sri Damansara. Untuk belian secara online, klik DISINI.

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Dengan setiap pembelian produk shaklee, anda akan mendapat consultation dan tips exclusive secara percuma. 

Untuk mendapatkan produk Shaklee, hubungi saya di talian berikut :

Your Trusted Healthy & Beauty Consultant

Shaklee ID : 1003214 
E-mail : vitaworldshop@gmail.com 
FB Page : Vita World Shop 
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 012-2570456
Instagram : @vitaworldshop1

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...