Sunday 10 November 2013

GLA Shaklee Untuk Lelaki ~ Manfaat GLA Complex

harga gla complex

Selalu kita dengar GLA atau EPO untuk wanita sahaja. Untuk cycle period jadi lebih betul, kurang PMS (period pain), sindrom menopous dan yang berkaitan dengan hormon kewanitaan. Tapi, tahukah anda, sebenarnya GLA juga boleh diambil oleh lelaki dengan kebaikan dan manfaat yang sangat baik. Lets check it out..

1. DIABETES
GLA adalah satu asid lemak dalam badan yang menukarkan bahan seperti hormon yang dipanggil prostaglandin E1 (PGE1), kata pakar di University of Michigan Health System (UMHS). Lelaki dan wanita dengan Jenis 1 dan diabetes Jenis 2 mungkin mempunyai  masalah metabolik yang menghalang badan daripada membuat GLA. Ia boleh mengurangkan gejala-gejala yang berkaitan dengan neuropati diabetes, iaitu masalah saraf yang disebabkan oleh kencing manis.

2. ECZEMA
Lelaki dengan masalah ekzema dan masalah kulit yang lain mungkin kekurangan GLA, jadi mengambil produk yang mengandungi GLA boleh memberi manfaat kepada mereka, kata UMHS. Memetik satu kajian, lebih daripada 1,200 pesakit ekzema dan dermatitis yang mengambil produk yang mengandungi GLA membantu mengurangkan gatal-gatal, edema, pembentukan kerak dan kemerahan. Kajian-kajian lain telah menemui ia dapat membantu untuk merawat ruam kulit yang berkaitan dengan alahan dan gatal-gatal. 

3. ARTHRISIS
Lelaki yang mengalami artritis reumatoid boleh mendapat manfaat daripada mengambil minya evening (EPO), kerana kandungan GLA yang menukarkan ke PGE1 menghasilkan kesan-kesan anti-radang, menurut UMHS. UMHS juga menemui kesan positif bagi penghidap artritis reumatoid yang mengambil minyak evening dengan minyak ikan (fish oil). 60 peratus dari mereka dengan artritis reumatoid yang mengambil minyak evening digabungkan dengan minyak ikan dan bukannya ubat-ubatan biasa mengalami peningkatan yang besar. 

4. HEART DISEASE, ATHEROSCLEROSIS AND COPD
Dalam satu kajian, mengambil 3 hingga 4 gram sehari minyak evening menurunkan kolestrol, dengan itu mengurangkan risiko aterosklerosis, kata UHMS. GLA adalah antikoagulan yang penyelidik percaya boleh mengurangkan tekanan darah, melindungi terhadap penyakit arteri koronari dan mencegah serangan jantung. 

Info lanjut mengenai GLA Complex, sila klik disini

Saya merupakan pengedar Shaklee di Damansara, Sungai Buloh, Gombak dan Taman Tun Dr. Ismail. COD boleh dilakukan di kawasan-kawasan berikut.

Untuk mendapatkan produk Shaklee, hubungi saya di talian berikut :

Your Shaklee Independent Distributor 
Shaklee ID : 1003214 
E-mail : vitaworldshop@gmail.com 
FB Page : Vita World Shop 
Call/SMS/Whatsapp : 012-2570456
Instagram : AmanieHassan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...