Monday 11 January 2016

Testimoni ESP - Pengalaman Sendiri Menggunakan ESP Shaklee

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. 

Setiap pagi saya tak penah miss amik 1 scoop esp untuk memulakan hari saya. Alhamdulillah banyak kesan positif yang saya dapat sejak konsisten pengambilannya. Semasa awal kehamilan saya alah dengan susu. Lepas minum je terus muntah. Lepas kandungan masuk 4 bulan lbih macam tu baru boleh telan balik esp tu. 

pengalaman sendiri menggunakan esp shaklee

Seronok bila kesan2 positif kebaikan esp kita dapat rasai sendiri. Bukan sekadar berkongsi testimoni orang lain, malah diri sendiri pon turut sama merasai manfaatnya.
Sejak konsisten dengan esp, saya dapati beberapa masalah yang saya hadapi hilang. Ajaib kan.

1. Masalah bibir kering, berkuping dan menggelupas. 
  • Bila jadi macam ni tangan saya memang gatal nak kopek sampai berdarah2 bibir. Nak makan pon seksa sebab bibir luka.
2. Parut jerawat pudar dan hilang
  • Saya jarang naik jerawat. Kalau naik pon jenis yg jerawat nasi tu so takdelah teruk sangat. Tapi baru2 ni naik 1 jerawat yang berdarah tu. Saya tak perasan dan tergaru jerawat tu. Sekali pecah dan tinggal parut HITAM!!! Tak pernah seumur hidup dapat parut macam tu. Sekarang alhamdulillah dah pudar. Dah tak nampak hitam dan beransur hilang.
3. Jerawat dan parut jerawat di badan berkurangan 
  • Bila mengandung hormon badan berubah. Itulah terjadi pada saya. Masa kandungan 2 bulan, belakang bahu saya naik jerawat dengan banyaknya. Tangan macam biasalah gatal nak kopek. Tinggalkan parut hodoh disitu. Segan tau bila suami tengok. Kita isteri mestilah nak cantik sokmo depan suami kan. Alhamdulillah berkat amik esp dan sapu bio oil tiap2 kali lepas mandi, jerawat dan parut dah berkurang. Suami pon perasan. Kembanglah setaman si isteri. Hehe 
4. Tumit kaki tak pecah dan lembut
  • Walaupun berdiri lama2 nak masak, buat keje2 laundry, kemas rumah, basuh toilet, kemas bilik sendiri dgn anak, bawak anak berjalan kat taman petang2 dan segala macam keje lg, alhamdulillah kaki lembut je. Tumit pon xpecah. Kalau penat, takdelah segan sangat nak hulur kat suami suruh urut. 
5. Kulit badan lembut
  • Saya tiap2 malam tidur pakai aircond. Siang2 kalau keluar rumah ke, jemur kain ke kena cahaya matahari terik tu, alhamdulillah kulit tak kering. Sentiasa amalkan pakai body lotion jugak ye. Lotion bukan untuk memutihkan, tapi melembutkan kulit. Untuk dalaman, consume esp setiap hari. Barulah resultnya booommm!!! 
6. Kenyang sampai petang 
  • Ini yang  saya rasa paling best. Bangun tidur saya terus bancuh esp 1 scoop dengan 1 suku cawan air suam. Pastu biarkan dalam sejam kasi die pekat. Esp sedap minum pekat2. Lepas minum je terus burpp tau. Alhamdulillah. Kadang pukul 2 petang tu masih lagi rasa kenyang. Jadi takdelah makan macam2 kan. Mommy boleh berdiet, perut kenyang dan baby sihat. InsyaAllah. Esp boleh dibancuh ikut selera masing2. Ada yang suka campur dengan fresh milk pelbagai flavour, campur dengan soy bean dan macam2 lagi. Tapi saya suka minum plain je. Bila dah campur tu kalori dah bertambah. 
7. Kekal sihat dan bertenaga
  • Sekarang alhamdulillah kandungan dah mencecah 22 minggu. Tapi rutin mummy as a fulltime housewife dan berniaga online masih berjalan seperti biasa. Setakat ni alhamdulillah badan rasa cergas je. Walaupun berbadan dua, baby dah besar, kuat menendang lagi, takde rasa cepat letih ke, lemau ke, sakit badan ke. Alhamdulillah macam superhero je rasa. Supermom kan. 
Saya ambil esp untuk kesuburan. Lepas disahkan mengandung, saya teruskan esp disamping mengambil set kehamilan shaklee yang lengkap. Untuk make sure baby sihat, cukup protin, dan mummy pon sihat. Tapi subhanallah, amazingly banyak kesan2 lain yang saya dapat. 

Belum terlambat bagi yang nak cuba kehebatan esp ni. Banyak kesan yang mengujakan menanti. Nak kurus boleh, nak cantik boleh, nak banyakkan susu boleh, nak putihkan kulit boleh, nak lembutkan kulit boleh, untuk kesuburan boleh, untuk kehamilan boleh, untuk berpantang boleh, untuk menyusu boleh, macam2 boleh tau. Hanya 1 scoop setiap hari insyaAllah akan rasa kelainannya. Yang penting, konsisten! Tu yang penting. 

Saya merupakan pengedar Shaklee di Bandar Sri Damansara. Untuk belian secara online, klik DISINI.

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Untuk mendapatkan produk Shaklee, hubungi saya di talian berikut :

Your Shaklee Independent Distributor 

Shaklee ID : 1003214 
E-mail : vitaworldshop@gmail.com 
FB Page : Vita World Shop 
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 012-2570456
Instagram : @amaniehassan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...