Thursday 13 March 2014

Punca Perut Buncit Walaupun Kurus

akudanvita.blogspot.com

Badan kurus langsing, tegap, tuff cukup lengkap semua aset. Tapi, bila sampai tang perut, Alamak, buncitnye?

Haaaa, ada tak yang mengalami masalah macam ni? Makan banyak ke, tak banyak ke, perut masih juga buncit. Yang kurus walaupun makan banyak, tapi berat tak naik, tang perut je naik. Pernah tak? Tak tahu punca macam mana boleh jadi macam ni? Dah habis cara buat tapi buncit tak juga hilang? Rileks ok, jangan down, jangan stress, jangan mental breakdown semata-mata kerana buncit.

Sebelum tu jom tengok apa punca yang menyebabkan kebuncitan melanda tak kiralah lelaki ke perempuan ke, sama je semua.

1) Kurang Minum Air Putih
  • Yang ni saya memang sentiasa cakap dengan customer saya. Pakar kesihatan pon dah berbuih-buih mulutnya suruh minum air putih banyak-banyak. Bukan saja-saje suruh minum tau. Nak cantik kena minum air putih, nak kurus kena minum air putih, nak kulit moist kena minum air putih dan macam-macam lagi lah. Air putih boleh membuang toksin dalam badan. Minum segelas air putih sejurus bangun tidur membantu membuang dengan lawas. Amalkan minum 8 gelas air putih setiap hari. Mula-mula memang la penat nak berulang ke toilet je, tapi lama-kelamaan sistem badan kita akan imun dengan air putih ni dan kekerapan membuang air kecil pon berkurang.
2) Makan dengan Lahap
  • Ini mungkin perkara biasa terutama bagi mereka yang bekerjaya. Makan tergopoh-gapah sebab nak kejar masa. So makanan belum sempat nak hancur sepenuhnya dah telan. Makanan yang tak hancur ni akan menyebabkan udara dalam usus tersekat dan akan menghasilkan gas, gas ini akan menyebabkan perut menjadi kembung dan akhirnya, buncit. Nabi kan ajar kita suruh kunyah 44 kali, bukan 4 kali terus telan.
3) Sembelit
  • Sembelit atau masalah susah nak membuang walaupun makan banyak. Kadang sampai seminggu pun tak buang-buang sedangkan dah bemacam-macam makanan masuk dalam perut. Sembelit tu lah yang akan menyebabkan buncit sebabnya banyak toksin dalam perut daripada makanan. Jadi sila detok untuk membersihkan usus dan untuk menghilangkan sembelit. Sembelit? No more. 
4) Malas Bersenam 
  • Ini adalah part yang paling penting. Nak kurus pon perlukan senaman untuk dapatkan potongan badan yang cantik dan menawan. Bukan semata-mata kurus. Banyakkan ambil makanan yang kaya dengan antioksidan seperti minyak ikan. Antioksidan yang tinggi dalam badan akan mempercepatkan proses pembakaran lemak dengan lebih banyak dan lebih cepat. 
5) Makan Berlebihan 
  • Perut tak dapat nak tampung banyak sangat makanan yang ditelan, jadi perut terpaksa mengembangkan perut untuk tampung makanan yang berlebihan tu. Nabi kita pun ajar suruh makan 1/3 makanan, 1/3 air, dan 1/3 udara. Jadi tak berlakulah kes makan secara berlebihan kan. 
So, macam mana saya boleh membantu? Of course la dengan Shaklee kan. Kalau berat boleh turun 10kg dalam masa 3 bulan, perut buncit ape ada hal kan. Small matter je. Jom tengok apakah agen-agen yang terlibat dalam proses membanteras perut buncit. 

akudanvita.blogspot.com

  • Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut – Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.
  • Menyingkirkan lemak dan kolestrol – kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol.
akudanvita.blogspot.com

  • Agen pencuci usus.
  • Mana-mana saki baki bahan yang tidak diingini pada usus akan dibersihkan.
  • Bukan tu saja, herb-lax ni sangat best sebab boleh mengempiskan perut yg buncit.
akudanvita.blogspot.com
  • Asid Lemak Omega-3 membantu anda membakar lemak dengan membantu badan anda bertindak balas dengan lebih baik terhadap hormon yang dipanggil Leptin 
  • Leptin meningkatkan metabolisme dengan meningkatkan pengeluaran tiroid (tiroid akan mengawal metabolisma)
  • Leptin juga menyebabkan badan membakar lemak untuk tenaga
Saya merupakan pengedar Shaklee di Bandar Sri Damansara. Untuk belian secara online, klik DISINI.

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Dengan setiap pembelian produk shaklee, anda akan mendapat consultation dan tips exclusive secara percuma. 

Untuk mendapatkan produk Shaklee, hubungi saya di talian berikut :

Your Trusted Healthy & Beauty Consultant

Shaklee ID : 1003214 
E-mail : vitaworldshop@gmail.com 
FB Page : Vita World Shop 
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 012-2570456
Instagram : @vitaworldshop1

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...