Tuesday 18 March 2014

Langkah Mudah Pengawalan Berat Badan

cara mudah turunkan berat badan

Dalam dunia ni ada 2 pilihan je. Nak gemuk dan nak kurus. Masing-masing risaukan berat badan sama ada terkurang atau terlebih dan susah untuk naikkan berat badan dan juga untuk turunkan berat badan. Hari ni saya nak fokuskan kepada mereka yang ingin turunkan berat badan memandangkan Malaysia merupakan negara yang majoriti rakyatnya adalah penghidap obesiti. 

Macam mana nak kurus dengan cepat, selamat, berkesan dan menjimatkan? Ikuti 2 langkah ini dengan secara konsisten dan berdisiplin, in sha ALLAH keputusannya memang sangat memberansangkan. 
  1. Kurangkan makan nasi & makanan berlemak. Cuba amalkan makan roti yang ada bijirin bagi menggantikan nasi. 
  2. Buat exercise keluarkan peluh sekurang2nya 30 minit setiap hari. Paling baik ialah ‘jogging’ atau berenang.
Tip biasa? Ya, ini memang tip yang sangat biasa untuk orang yang nak turunkan berat badan. Inilah tip asas yang perlu dilakukan dengan berdisiplin dan berterusan, barulah ada hasilnya. Berpuluh-puluh tip yang diberi pon kalau tak diaplikasikan pon tak berguna juga kan. 

Tak cukup 2 tip basic ni? Saya sarankan untuk amalkan tip-tip berikut. Kalau tak berkesan jugak, tepuk dada tanya diri sendiri betul buat ke tidak. Hasil yang diperoleh berdasarkan sebanyak mana usaha yang dilakukan. Check it out. 

1) Amalkan Makan Malam Sebelum Jam Tujuh Malam. Elakkan Mengambil Makanan Yang Berat Kerana Kadar Metabolisme Yang Rendah Pada Waktu Malam Akan Menyebabkan Makanan Disimpan Sebagai Lemak.

2) Turun 1 Kg Sebulan Secara Tetap Adalah Lebih Baik Daripada Turun Berat Badan Secara Drastik Dan Mendadak. Ini Boleh Mengganggu Kesihatan Dan Kemungkinan Berat Badan Anda Akan Naik Secara Mendadak Pula.

3) Rajinkan Diri Melakukan Senaman Seperti Sit-up. Jika Mampu, Berkunjunglah Ke Jim Berdekatan. Senaman Membentuk Otot Yang Sihat Dapat Membakar Lemak.

4) Positifkan Diri. Buatlah Target Badan Yang Realistik Dan Perancangan Yang Sesuai. Jangan Memaksa Diri Mencapai Perkara Yang Tidak Logik Dalam Masa Yang Singkat.

5) Jangan Asyik Menimbang Berat Badan. Anda Akan Kecewa Jika Masih Tiada Perubahan. Cara Paling Fleksibel Ialah Menimbang Berat Badan Tidak Lebih Sekali Dalam Seminggu.

Perlukan bantuan untuk mempercepatkan lagi proses penurunan berat badan? Ingin meningkatkan kadar metabolisma dalam badan sekaligus meningkatkan jumlah pembakaran kalori dan lemak? Atasinya dengan 3 langkah mudah bersama Shaklee melalui proses Bakar, Buang dan Bina. 

ubat kurus dengan cepat dan berkesan

Kebaikan set 3B ini ialah : 
  • Mengandungi nutrien yang mencukupi.
  • Membantu mengawal kelaparan dengan baik
  • Melindungi, membina otot dengan meningkatkan jisim otot tanpa lemak
  • Indeks glisemik yang rendah.
  • Membakar lemak dan meningkatkan tenaga
  • Menyokong metabolisma optimum
  • Penggunaan bahan-bahan asli bebas GMO.
  • Mengandungi makro & mikro nutrien penting.
  • Diuji secara klinikal
Saya merupakan pengedar Shaklee di Bandar Sri Damansara. Untuk belian secara online, klik DISINI.

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Dengan setiap pembelian produk shaklee, anda akan mendapat consultation dan tips exclusive secara percuma. 

Untuk mendapatkan produk Shaklee, hubungi saya di talian berikut :

Your Trusted Healthy & Beauty Consultant

Shaklee ID : 1003214 
E-mail : vitaworldshop@gmail.com 
FB Page : Vita World Shop 
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 012-2570456
Instagram : @vitaworldshop1

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...