Thursday 20 March 2014

5 Kesilapan Ketika Melangsingkan Badan

kesilapan ketika kuruskan badan

Ramai yang ingin turunkan berat badan. Tapi tak ramai yang tahu cara dan kaedah yang betul untuk kurangkan berat badan sekaligus membentuk otot yang cantik dan menawan. Kesudahannya, hasil yang diimpikan tidak menunjukkan sebarang hasil yang memuaskan. 

FAKTA : 5 KEBENARAN LANGSINGKAN BADAN!

FAKTA 1 : Ramai yang keliru antara kuruskan badan dengan hilangkan berat badan. Anda sebenarnya perlu hilangkan lemak dan bukan berat badan anda. Tak kisah jika berat badan sehingga 100kg pun tetapi jika slim dan solid ianya tak jadi masalah! Jika bersusah payah menghilangkan berat badan maka sebenarnya sedang membuang air dari dalam badan sendiri. Jadi badan akan dehydrated dan ianya amat tak sihat dan berbahaya untuk kesihatan. 

FAKTA 2 : Diet Ekstrem Karbohidrat! Sebenanrnya diet ekstrem karbohidrat ini bukan menguruskan TETAPI mencuri tenaga lebih dari lemak yang sepatutnya. Jika diamalkan tenaga yang berlebihan akan hilang, tapi malangnya kita makan juga akan jadi berlebihan bila perut dah tak mampu nak tahan lapar lagi. 

FAKTA 3 : Bersukan secara melampau. Tubuh akan terperanjat jika melakukan senaman atau aktiviti yang terus berat atau secara tiba-tiba. Ini akan memberi kesan kepada badan seperti sengal-sengal, sakit sendi dan kebas otot sebelum dan selepas bangun dari tidur. Untuk dapatkan berat badan idela, tak perlu untuk melampau bersenam sehingga 3-4 jam sehari. 

FAKTA 4 : Berlapar dari makan apa sahaja! Ini adalah tindakan yang kurang cerdik, bahaya dan tak berkesan pun! Andainya berjaya kurus sekalipun, badan akan kelihatan seperti mumia kerana badan kekurangan semua zat dari makanan yang sepatutnya diambil. Sekiranya tidur dalam keadaan lapar dan perut kosong, asid perut akan menghakis perut yang akan menyebabkan gastrik. 

FAKTA 5 : Join celebrity fitnes atau apa pun fitnes centre! Terus terang ianya adalah gaya dan cara hidup semata-mata. Hanya trend dan tidak langsung membantu untuk betul-betul menghapuskan masalah kegemukan yang dihadapi. 


Untuk bantuan dan mempercepatkan proses pelansingan berat badan, digalakkan untuk ambil set pelangsingan badan dari shaklee yang dijamin halal, selamat dan berkesan. 

Saya merupakan pengedar Shaklee di Bandar Sri Damansara. Untuk belian secara online, klik DISINI.

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Dengan setiap pembelian produk shaklee, anda akan mendapat consultation dan tips exclusive secara percuma. 

Untuk mendapatkan produk Shaklee, hubungi saya di talian berikut :

Your Trusted Healthy & Beauty Consultant

Shaklee ID : 1003214 
E-mail : vitaworldshop@gmail.com 
FB Page : Vita World Shop 
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 012-2570456
Instagram : @vitaworldshop1

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...