Tuesday 11 March 2014

Kuruskan Badan Dengan Kacang Tanah

akudanvita.blogspot.com

Assalamualaikum..

Untuk mendapatkan berat badan yang ideal, pemilihan diet yang betul dan seimbang sangat perlu dititikberatkan selain daripada melakukan senaman. Untuk menyempurnakan diet yang sihat, sangat digalakkan untuk menambahkan kacang tanah dalam diet harian.

Tahukah anda pengambilan kacang dengan minyak EPO merupakan gandingan hebat untuk turunkan berat badan? Kacang tanah kaya dengan protein dan lemak, selain mengandungi zat besi, vitamin E, kalsium, vitamin B Complex, fofforus, vitamin A, vitamin K, lecithin dan kolin. Semua orang tahu lecithin  memang fungsinya untuk memecahkan lemak, jadi ini adalah salah satu sebab kenapa kacang tanah membantu dalam proses penurunan berat badan. Lebih hebat lagi apabila kandungan protein di dalamnya boleh menandingi protein yang terdapat di dalam daging, telur serta kacang soya.

Kenapa kacang tanah menjadi makanan wajib bagi wanita yang berdiet?

  • Cepat kenyang. Selain bagus untuk sistem pencernaan, kacang tanah memberikan rasa cepat kenyang dan mengelakkan diri dari mengambil kudap-kudapan. 
  • Meningkatkan metabolisma. Semakin tinggi metabolisma, semakin banyak tenga yang dihasilkan untuk membakar kalori dlm badan 
  • Mudah dihadam. disebabkan ianya mudah dicerna, ia membantu mengurangkan nafsu makan dan menyediakan lebih banyak tenaga dalam badan. 
  • Rendah kandungan gula. Pilihan tepat untuk dibuat kudap-kudapan kerana kandungan gula yg rendah. Jadi tidak membahayakan kesihatan. 
  • Kaya nutrisi. Bebas dari bahan pengawet dengan jumlah kalori yg rendah sekaligus akan melengkapkan menu diet harian. 
  • Kurangkan risiko penyakit jantung. Mengambil kacang tanah 1-4 kali seminggu dikatakan mampu mengurangkan 25% risiko penyakit jantung koronori berbanding hanya mengambil sekali atau kurang darinya. 
Umum mengetahui GLA Complex merupakan borage oil yang 2 kali ganda lebih hebat dari minyak EPO. Jadi, pengambilan GLA Complex dengan kacang tanah akan mempercepatkan lagi proses pembakaran lemak lebih dari biasa kan.

akudanvita.blogspot.com

# jom kita amalkan makan kacang tanah dan kekacang yang lain. badan langsing, kesihatan terjamin, hidup lebih bermakna.

Saya merupakan pengedar Shaklee di Bandar Sri Damansara. Untuk belian secara online, klik DISINI.

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Dengan setiap pembelian produk shaklee, anda akan mendapat consultation dan tips exclusive secara percuma. 

Untuk mendapatkan produk Shaklee, hubungi saya di talian berikut :

Your Trusted Healthy & Beauty Consultant

Shaklee ID : 1003214 
E-mail : vitaworldshop@gmail.com 
FB Page : Vita World Shop 
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 012-2570456
Instagram : @vitaworldshop1

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...