Friday 13 December 2013

Resepi Meal Shakes Untuk Selera Yang Berbeza


shaklee meal shakesmeal shakes untuk anak

Assalamualaikum.. Hari ni saya nak berkongsi resepi Meal Shakes. Meal Shakes ni saya ambil selepas berat saya turun 10kg dalam masa 2 bulan. Sebab Meal Shakes ni sangat famous untuk mereka yang ingin tambah berat badan, so saya cuba la sebab dah kurus kan.. hihihi. 

Meal Shakes ni seriously sangat sedap. Buat la resepi apa pun sedap sebab asalnya memang sedap dengan perisa vanilla. Antara resepi yang saya pernah buat dengan Meal Shakes ni ialah seperti di bawah ye saya tunjukkan gambar.. Saya memang sangat suka mencuba dan bereksperimen.. :)

shaklee meal shakes recipe

Untuk breakfast, saya buat meal shakes dengan milo. Saya masukkan 2 scoop meal shakes dan 2 scoop milo, pastu masukkan air suam. Jangan gunakan air panas sebab nanti kandungan protein akan rosak. Tak perlu letak gula atau susu, sebab meal shakes memang dah manis dan penuh krim. Sangat best. 

meal shakes untuk kurangkan berat badanmeal shakes untuk ibu menyusu

Yang ni pulak saya minum time malam. Meal shakes dengan plain water. Saya guna air sejuk untuk rasa yang lagi enak dan sedap. Masukkan dalam shaker, masukkan 2 scoop meal shakes, masukkan air sejuk sampai half shaker, then shakes.. Lepas tu boleh minum dengan penuh nikmat. hihi

shaklee meal shakes pricemeal shakes shaklee berkesan

Yang ni pulak saya minum time malam. Untuk elakkan dari makan nasi ataupun junk food, saya minum meal shakes untuk mengenyangkan perut. Masukkan 2 scoop meal shakes, 2 sudu teh kordial agromas, *kordial mango agromas memang sedia manis*, pastu masukkan sedikit ice cube, then campurkan dengan plain water. Pastu shakes dan minum. Seriously memang sedap. 

benefit meal shakes shakleesiapa perlukan meal shakes


Last sekali ialah meal shakes dengan sunquick. 2 scoop meal shakes, 2 sudu teh sunquick, dan air sejuk sampai half shaker. Pastu shakes dan minum. Pon marvelous.. 

Saya belu lagi mencuba resepi smoothie dengan Meal Shakes ni. Saya sukakan mango, buah mango yang fresh takde utk diblend bersama meal shakes. Setakat hari ni, saya sangat sukakan resepi meal shakes dengan cordial mango. Plain water pon sedap. Arghh sume sedaplah.. hahaa 

Saya gunakan 2 scoop untuk sekali bancuhan sebab saya minum sekali sehari. Bagi yang ingin gain weight, minum 2 kali sehari, dengan 1 scoop sekali bancuhan selepas makan. Saya minum Meal Shakes, selera makan saya naik mendadak, 2kg dalam masa 2 minggu. Tapi tak terkejut pon sebab pagi 2 pinggan nasi, malam 2 pinggan nasi, dan tengah malam makan masakan panas pulak sepinggan atau lebih. Memang patot la kan naik 2kg.. haha. 

Bagi mereka yang ingin turunkan berat badan, minum meal shakes sebelum take meal. Sebab meal shakes memberikan rasa yang kenyang. Kalau nak lagi best, add on ESP ataupun cinch shake mix. Kenyang die memang sampai ke petang. 

Meal Shakes boleh dikatakan antara produk Shaklee yang wajib ada dalam setiap rumah, sebabnya semua golongan boleh minum meal shakes. Mereka yang ada masalah tmit merekah pon baik dengan meal shakes. Walaupun beli hanya untuk anak, tapi dapat kebaikan bersama. Seronok kan. 

Ini adalah mereka yang boleh menggunakan Meal Shakes. 
  • Bayi berusia 1 tahun ke atas
  • Kanak-kanak yang sedang membesar membesar - Hidangan yang lazat terutama bagi kanak-kanak yang kurang selera makan
  • Pelajar – membantu fokus dan peka dalam pembelajaran
  • Ibu mengandung – membekalkan pelbagai nutrisi keperluan ibu dan bayi dalam kandungan
  • Orang yang sibuk bekerja - Sarapan segera yang sihat bagi mereka yang sentiasa sibuk dalam memulakan hari
  • Pengamal vegetarian
  • Orang Sakit -Sangat sesuai bagi mereka yang sukar atau tidak suka menelan vitamin tablet
  • Para atlet – membekal tenaga segera dan protein
  • Orang yang suka mengambil makanan ringan -Bagi mereka yang suka makan tidak tentu masa, ia merupakan kudapan yang menarik pada bila-bila masa
  • Sesuai untuk yang ingin mengamalkan gaya hidup sihat kerana hidangannya yang ideal, rendah kolesterol, lemak dan sodium
Untuk mendapatkan konsultasi mengenai cara pengambilan dan jumlah pengambilan meal shakes untuk setiap golongan di atas, sila hubungu saya seperti di bawah ya. Jangan silap ambil nisbah meal shakes untuk golongan yang berbeza. 

Saya merupakan pengedar Shaklee di Damansara, Sungai Buloh, Gombak dan Taman Tun Dr. Ismail. COD boleh dilakukan di kawasan-kawasan berikut.

Untuk mendapatkan produk Shaklee, hubungi saya di talian berikut :

Your Shaklee Independent Distributor 
Shaklee ID : 1003214 
E-mail : vitaworldshop@gmail.com 
FB Page : Vita World Shop 
Call/SMS/Whatsapp : 012-2570456
Instagram : AmanieHassan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...