Sunday 28 February 2016

5 Punca Jerawat Dan Cara Mengatasinya Dengan Berkesan

Assalamualaikum dan selamat berhujung minggu. Hari untuk kita luangkan masa bersama-sama dengan keluarga dan insan tersayang. Saya doakan semoga kita semua berbahagia dan diberikan kesihatan yang terbaik. insyaAllah amin. 

Benda paling tak seronok setiap kali tengok cermin ialah bila nampak jerawat kat muka. aishhh geram betul rasa. Jerawat bukan sahaja ada dimuka ye, jerawat ada juga yang tumbuh di badan terutamanya di belakang badan. 

cara mengatasi jerawat dengan set jerawat shaklee


Ada beberapa faktor yang menyebabkan terjadinya jerawat. 

1. Penggunaan bahan kosmetik dan alat solek yang salah 
Sebelum memilih sebarang bahan kosmetik atau alat solek, teliti dahulu kandungan produk tersebut. Pastikan tiada bahan kimia, tiada paraben, merkuri dan bahan2 yang berbahaya didalamnya. Ia bukan sahaja boleh menyebabkan jerawat naik, malah menyebabkan kulit rosak juga termasuklah kanser kulit. 
Selepas menggunakan alat solek dan bahan kosmetik yang terpilih, cuci muka sebersih2nya terutamanya masa nak masuk tidur. Masa kita tidur lah sel2 semua bekerja. 

2. Stress
Stress juga merupakan punca kepada terjadinya jerawat. Lagi banyak stress lagi banyak jerawat tu naik tau. Terutamanya bagi wanita yang PMS, wahh sakan mereka membiak. Stress akan menyebabkan adrenalin dan hormon androgen yang ada dalam badan dikeluarkan secara berlebihan dan itulah yang akan menyebabkan jerawat timbul. 

3. Pemakanan
Mungkin ada sesetengah orang yang alahan terhadap sesuatu makanan yang boleh menyebabkan timbulnya jerawat seperti kekacang. Jika anda sendiri tahu makanan yang akan menyebabkan jerawat pada diri sendiri, elakkan dari memakannya. Kurangkan mengambil makanan yang berminyak dan terlalu pedas kerana makanan yang pedas boleh menyebabkan keradangan pada jerawat. 

4. Hormon
Biasa terjadi kepada golongan remaja dimana hormon androgen akan mengeluarkan lebih banyak sebum dan terjadinya jerawat. 

5. Jangkitan bakteria 
Terdapat bakteria yang dikenali dengan nama Propionibacterium acnes. Ia adalah salah satu bakteria yang biasa ditemui dalam sel kulit. Sumber makanannya ialah sebum dan sel-sel mati pada permukaan kulit. Orang yang mempunyai masalah jerawat biasanya mempunyai lebih banyak bakteria ini pada kulit mereka. Jadi berhati-hati lah ye semasa menyentuh jerawat kerana ia boleh memindahkan  bakteria ini ke bahagian yang lain pula.

Bagaimana cara Set Jerawat Shaklee membantu menyelesaikan masalah jerawat ni? 

cara mengatasi jerawat dengan set jerawat shaklee

》Meningkatkan sistem imun
》Membantu tingkatkan kolagen semulajadi
》Membantu menyekat bakteria yg jd punca jerawat

》Mengurangkan radang jerawat
》Mempercepat pemulihan luka jerawat
》Meningkatkan kesihatan hormon

》Mengandungi vitamin e yang bantu mencerahkan parut jerawat
》Mengurangkan rasa gatal dan sakit pada jerawat
》Meningkatkan kadar pemulihan luka jerawat
》Menegangkan kulit

Sampai bila nak biarkan jerawat tu naik sesuka hati? Sampai bila nak tahan sakit hati tengok parut jerawat makin lama makin banyak makin lama makin hitam? takkk sangguppppp... 

Untuk belian produk secara online, klik gambar dibawah.  

hilangkan stretch mark selepas bersalin

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Dengan setiap pembelian produk shaklee, anda akan mendapat consultation dan tips exclusive secara percuma. 

hilangkan stretch mark selepas bersalin

Pengedar Shaklee Bandar Sri Damansara

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...