Wednesday 11 March 2015

Isteri Tercantik Untuk Suami Selepas Chicken Pox

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Apa khabar semua hari ni? Alhamdulillah kita masih lagi diberi peluang untuk bernafas sehingga ke hari ini. Sekarang musim panas sangat kan. Jadi maksudnya boleh dikatakan musim demam jugak la. Batuk, selesema, high fever, bahkan denggi dengan campak sekalipun. Kalau dah campak memang harus lah kan tinggal parut yang sangat hodoh dan degil nak ilang tu. Hari ni am nak share tru story bagaimana seorang surirumah yang terkena demam campak dengan parut yang banyak sangat dimuka dan badan, boleh jadi cantik sangat. Lagi cantik sebelum dia kena demam campak. Teruja kan.. 

Jadi, apakah tanda-tanda sebelum kena campak? Seperti yang kita tahu demam campak ni senang berjangkit. Bila salah seorang dalam keluarga kena, majoriti untuk kesemua ahli keluarga kena adalah sangat tinggi. Tanda-tanda demam campak ialah antara 10 hingga 12 hari selepas dijangkiti penyakit, pesakit mula menunjukkan tanda dan gejala demam campak seperti: 
  1. Demam tinggi
  2. Batuk, selesema dan sakit tekak
  3. Mata berair dan sensitif pada cahaya 
  4. Sakit otot 
Campak ialah penyakit yang sangat mudah berjangkit yang menyebabkan ruam, demam dan batuk. Ia adalah jangkitan akut pada kanak-kanak disebabkan virus measles. Pesakit demam campak biasanya mengalami gejala jangkitan saluran pernafasan dan disertai ruam pada kulit. Penyakit ini sangat mudah menular kepada orang lain melalui titisan cecair dari mulut dan hidung semasa bercakap, batuk atau bersin.

Sebenarnya parut apa-apa pun tak susah pon nak hilang kalau amalkan ambil vitamin e. Vitamin e memang sangat-sangat membantu untuk hilangkan parut, hilangkan jeragat dan juga stretchmark semasa mengandung. Nak lagi kulit cantik, gebu, licin dan berseri, boleh amalkan set kecantikan untuk kesan yang sangat superb. 

Peranan Vitamin E dalam kecantikan kulit: 
  1. Menjaga kesegaran dan keremajaan kulit
  2. Melindungi kulit dari sinar ultra-ungu
  3. Merawat tisu-tisu kulit dari dalam kulit. Parut chicken pox atau jerawat dan jeragat dapat dihilangkan
  4. Menjaga kelembapan kulit
  5. Menghapuskan radikal bebas yang merosakkan sel
  6. Anti Oksidan
Keistimewaan Vitamin E  Complex Shaklee:
  1. Cuba tengok pada botolnya tertulis d-alpha tocopherol - tanda "d" bermakna ianya semulajadi, tanda "dl" adalah tanda ianya vitamin e sintetik/buatan. Kenapa perlu semulajadi? Kerana kadar penyerapannya adalah lebih baik sekurangnya 2 kali ganda berbanding vitamin E buatan. Dengan itu ianya lebih jimat dari segi kos jika kita membeli vitamin E semulajadi.
  2. Vitamin E Complex mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E. 
  3. Setiap kapsul gel lembut memberikan 400IU vitamin E semulajadi dan 10mcg selenium. Membantu dalam memelihara kesihatan baik.
  4. Tanpa perasa, pewarna dan pemanis tiruan.
  5. Sekarang vitamin E telah diperbaharui dengan tambahan GRAPE SEED EXTRACT , 20 kali lebih berkuasa dari vitamin E dan 50 kali lebih berkuasa dari vitamin C.
Am nak share satu video dari seorang wanita yang sangat lah susah hati selepas terkena chicken pox. Dah die tak jadi isteri yang tercantik untuk suaminya. Sangat risau jika parut demam campak tak hilang. 



Saya merupakan pengedar Shaklee di Bandar Sri Damansara. Untuk belian secara online, klik DISINI.

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Untuk mendapatkan produk Shaklee, hubungi saya di talian berikut :

Your Shaklee Independent Distributor 

Shaklee ID : 1003214 
E-mail : vitaworldshop@gmail.com 
FB Page : Vita World Shop 
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 012-2570456
Instagram : @amaniehassan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...