Saturday 24 October 2015

Bagaimana Sarapan Membantu Kuruskan Badan?

Assalamualaikum... 

Selamat berhujung minggu semua. Apa aktiviti kita harini.. Sekarang musim jerebu tengah teruk balik, tambah plak dengan tol yang mencanak mahalnya, dengan penyakit kepialunya sedang merebak kat KL ni so better stay at home je la ye.. Belum kira lagi kes culik budak makin menjadi2 sekarang ni.. Nauzubillahiminzalik.. Semoga kita semua terpelihara dari kejadian dan keadaan yang tidak diingini.. Amin... 

Sudah breakfast semua? Sebenarnya ramai yang masih tak tahu fungsi sarapan dalam diet harian especially bagi mereka yang sedang berdiet. Kajian menunjukkan mereka yang mengamalkan sarapan pagi lebih cenderung untuk dapatkan badan yang lebih ramping.. Manakala bagi mereka yang sedang berdiet, sarapan membantu untuk turunkan berat badan dengan lebih cepat dan mudah. 


Tak tahu nak breakfast dengan apa? Terkejar2 masa nak breakfast dengan nak pegi office? Okay saya cadangkan beberapa menu yang cepat dan sesuai untuk sarapan pagi dan yang penting menu yang berkhasiat. 
  1. Bijirin. Bijirin biasa seperi coco crunch ke, corn flakes ke.. Diambil bersama dengan susu rendah lemak seperti susu HL, Dutch Lady atau apa2 yang bersesuaian dengan badan dan tekak masing2. 
  2. Yogurt. Yogurt rendah lemak samada jenis minum seperti minuman Bliss ataupun jenis makan yang ada buahan dalam cawan. 
  3. Fresh fruit. Buah-buahan yang membantu untuk turunkan berat badan adalah buah limau, tembikai, epal, anggur, berries dan grapefruit. 
  4. Oat. Sekarang dah macam2 menu orang buat menggunakan oat ni kan macam overnight oat. Boleh variasikan ikut selera masing2. 
  5. Telur. Telur rebus, telur half cook, omelette, egg pizza, egg roll dengan sardin dan macam2 lagi boleh buat dengan telur ni.  
  6. Green tea. Untuk membuang toksin dan mempercepatkan pembakaran kalori. 


Untuk tambahan dan untuk boosterkan lagi sarapan pagi, Shaklee make it easier and simple dengan minuman bertenaga, mengenyangkan, berkhasiat dan membantu proses pelangsingan berat badan dengan cepat dan pantas. 


Merupakan formula diet pelangsingan yang mengandungi leucine yang merupakan protein yang membantu pembinaan otot sihat sekaligus bantu untuk kurus. Otot yang mengantikan lemak dalam tubuh anda akan meningkatkan metabolisma sekaligus meninggikan kadar pembakaran kalori.

2) ESP 


Merupakan protein soya yang memberikan khasiat pada kesihatan anda. Merupakan sumber kesihatan terbaik tubuh anda kerana pembinaan sel yang seterusnya menjadi organ, anggota dan sistem tubuh bermula daripada protein. ESP membantu untuk rasa kenyang dan bertenaga lebih lama sebab mempunyai indeks glisemik yang rendah. Boleh bancuh bersama oat atau nestum. ESP sangat menyokong proses diet harian. Badan kurus, kulit pon cantik putih gebu menawan. 



Meal Shake merupakan multivitamin yang tinggi dengan serat dan mineral. Bukan sahaja memberi anda khasiat dari pelbagai jenis zat, malah ianya sangat mudah untuk disediakan serta boleh dinikmati oleh seisi keluarga bermula dari bayi berusia 1 tahun yang telah minum formula (menyusu badan sehingga bayi berusia 2 tahun amatlah digalakkan). 

Waktu yang paling ideal untuk breakfast adalah pukul 7-8 pagi. Jadi pada waktu ni antara menu2 seperti diatas perlu diambil. Bila tiba waktu rehat pejabat pukul 10 pagi tidaklah terlalu bernafsu untuk makan. Skip breakfast merupakan salah satu kesilapan dalam berdiet. So, don't skip your breakfast ya.. 

Saya merupakan pengedar Shaklee di Bandar Sri Damansara. Untuk belian secara online, klik DISINI.

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Dengan setiap pembelian produk shaklee, anda akan mendapat consultation dan tips exclusive secara percuma. 

Untuk mendapatkan produk Shaklee, hubungi saya di talian berikut :

Your Trusted Healthy & Beauty Consultant

Shaklee ID : 1003214 
E-mail : vitaworldshop@gmail.com 
FB Page : Vita World Shop 
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 012-2570456
Instagram : @vitaworldshop1

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...