Wednesday 19 October 2016

Ramuan Vivix Penyebab Kanser Hilang

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Apakah asid ellagik? 

Asid elagik adalah bahan kimia semula jadi yang berlaku (daripada proses fitokimia) dan ia juga boleh dihasilkan sebagai produk pecahan fitokimia yang lebih besar dipanggil ellagitannins dalam usus anda. Banyak tumbuhan mengandungi beberapa asid elagik.



Selain delima, makanan dengan tahap asid ellagik yang agak tinggi termasuk strawberi, beri hitam, raspberi, kranberi, walnut dan pecans.

Melalui kajian makmal, ellagic acid didapati menghalang pertumbuhan sel kanser dan menyahaktif bahan kimia penyebab kanser. Tindakannya adalah dengan bergabung dengan bahan kimia penyebab kanser dan “mengisyaratkan” sel-sel kanser daripada terus tumbuh. Dari segi perubatan, ellagic acid digunakan untuk mencegah kanser dan merawat jangkitan virus dan bakteria.

Dalam banyak kajian mendapati: 
  1. Asid elagik mempunyai ciri-ciri anti kanser di mana ia bertindak sebagai antioksidan yang menyebabkan kematian sel kanser
  2. Asid elagik seolah-olah mengurangkan kesan estrogen yang mana menggalakkan pertumbuhan sel-sel kanser payudara.
  3. Terdapat juga kajian bahawa ia boleh membantu hati untuk memecahkan atau mengeluarkan beberapa bahan penyebab kanser dalam darah.
  4. Dalam kajian ke atas haiwan mendapati asid elagik boleh menghalang pertumbuhan tumor pada kulit, esofagus dan paru-paru dan juga ketumbuhan lain yang disebabkan oleh karsinogen.
  5. Satu kajian baru-baru ini mendapati asid elagik boleh bertindak terhadap bahan yang membantu tumor untuk membentuk salur darah baru.
  6. Penyelidik Itali pula melaporkan asid elagik berkesan untuk mengurangkan kesan sampingan kemoterapi pada lelaki dengan kanser prostate.
Anggur Muscadine Mengandungi Asid Ellagic.

Ellagic acid merupakan salah satu kandungan utama dalam Vivix Shaklee. 

Dannn Muscadine grape merupakan bahan utama yang terdapat dalam Vivix!





Untuk belian produk secara online, klik gambar dibawah.  

pengedar shaklee bandar sri damansara

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Dengan setiap pembelian produk shaklee, anda akan mendapat consultation dan tips exclusive secara percuma. 

pengedar shaklee bandar sri damansara

Pengedar Shaklee Bandar Sri Damansara

FB Page : Vita World Shop  
HP : 0122570456
IG : nooramanie

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...