Thursday 27 February 2014

Vitamin C Buat Hidup Lebih Lama?

akudanvita.blogspot.com

Dr. Atkins kata, mereka yang mengamalkan vitamin C hidup lebih lama berbanding mereka yang kekurangan vitamin C. Betul ke? Apa fungsi Vitamin C jom lets check it out. 

1) Mengawal Jangkitan
  • Umum tahu bahawa Vitamin C diambil untuk mengawal selesema dan juga demam. Punca utamanya ialah kerana Vitamin C mampu meningkatkan pertahanan semulajadi badan, walaupun ia boleh membunuh bakteria dan meneutralkan toksin dari bakteria.
  • Sel interferon, antibodi dan sel darah putih memang sangat memerlukan vitamin C yang mencukupi untuk melawan jangkitan. Sel lain pon perlukan nutrisi dari vitamin c juga, tapi yang saya sebutkan tadi lagi lah memerlukan vitamin c. 
2) Asma dan Elergi 
  • Di dalam Journal of The American Dietetic Association, laporan mengatakan pengambilan 1000mg vitamin V boeh bertindak sebagai anti-histamin. Tetapi pengambilan vitamin adalah untuk membaiki tisu-tisu badan, dan tidak bertindak dengan segera seperti ubat. No harm done. 
  • Untuk asma, kekurangan pengambilan vitamin c mendatangkan risiko keradangan tisu-tisu paru-paru. Menurut Laporan American Journal Clinical Nutrition, pengambilan 1-2g vitamin c membaiki fungsi paru-paru dan mengurangkan serangan asma. 
3) Serangan Jantung
  • Menurut satu circulation dalam American Heart Association, sakit jantung berpunca daripada kurangnya pengambilan vitamin c. Vitamin C berfungsi melindungi lemak darah daripada menjadi plak-plak atherosclerotic yang terkumpul dalam arteri yang menjadi punca serangan jantung. Pengambilan vitamin C mengurangkan LDL dan meningkatkan HDL, serta membina kolagen untuk melindungi darah di jantung dari melekat pada partikel-partikel lain. 
4) Stress 
  • Kalenjar adrenal mudah kehilangan vitamin c apabila dalam keadaan stress. Fungsi vitamin c adalah untuk meneutralkan toksin yang dihasilkan oleh hormon kortisol semasa dalam keadaan stress. Menurut Dr. Atkins, penyakit schizorphrenia adalah disebabkan oleh kesan dari toksik yang terhasil semasa stress. 
5) Gout
  • Ujian makmal menunjukkan pengambilan vitamin dengan dos yang tinggi boleh mengurangkan asid urik dalam badan 
6) Batu Hempedu 
  • Menurut European Jurnal of Clinical Investigation, pengambilan 2000mg vitamin c setiap hari melambatkan proses pembentukan batu hempedu sebanyak 350%. 
7) Masa Penglihatan 
  • Vitamin C membasahi mata dengan perlindungan antioksidan, yang mana menurut US Department of Agriculture's Human Research Centre, ia boleh melindungi mata dari katarak dan juga mengurangkan tekanan pada mata dengan melindunginya dri glaukoma. 

shaklee sustained released vitamin c

Perbezaan Vitamin C Shaklee 

"Sains pembebasan berterusan secara semulajadi" Vitamin C Shaklee telah direka oleh Shaklee. Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 Vitamin C di dalam 2 tablet Vitamin Shaklee (di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakterian dan radikal bebas. 

Saya merupakan pengedar Shaklee di Damansara, Sungai Buloh, Gombak dan Taman Tun Dr. Ismail. COD boleh dilakukan di kawasan-kawasan berikut.

Untuk mendapatkan produk Shaklee, hubungi saya di talian berikut :

Your Shaklee Independent Distributor 
Shaklee ID : 1003214 
E-mail : vitaworldshop@gmail.com 
FB Page : Vita World Shop 
Call/SMS/Whatsapp : 012-2570456
Instagram : AmanieHassan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...