Sunday 14 October 2018

6 Kesan Kekurangan Vitamin C Dan Risikonya

6 Kesan Kekurangan Vitamin C Dan Risikonya

Vitamin C merupakan vitamin yang diperlukan oleh badan setiap hari. Ramai yang salah anggap yang vitamin c ni hanyalah untuk kecantikan kulit semata-mata. Sedangkan keperluannya adalah lebih daripada itu.

Badan kita memerlukan vitamin c yang mencukupi setiap hari untuk memastikan badan kita sentiasa sihat untuk melawan radikal bebas, untuk menjaga kesihatan gusi dan gigi, melancarkan pencernaan dan sebagainya. 

Badan manusia tidak boleh menghasilkan vitamin c. Tambah-tambah lagi vitamin c ni senang sangat hilang atad beberapa faktor seperti umur meningkat, merokok dan sebagainya. Jadi sangat penting untuk kita topupkan vitamin c yang dah hilang tadi dengan memakan makanan yang tinggi dengan vitamin c, dan pada masa yang sama ambil supplements vitamin c untuk penuhi keperluan vitamin c setiap hari. 

Apa akan berlaku jika badan kita kekurangan vitamin c? 

6 Kesan Kekurangan Vitamin C Dan Risikonya


  1. Skurvi. Gusi jadi sensitif dan senang berdarah. Terutamanya bila menggosok gigi. 
  2. Anemia. Kurang darah. Vitamin c ni sangat penting untuk membantu penyerapan zat besi dalam badan. Bila vitamin c berkurang, kadar penyerapan zat besi juga akan perlahan. 
  3. Rambut gugur. 
  4. Kulit kering dan gatal. Kalau nak tahu kulit kita kering atau tak, cuba goreskan sikit dgn jari kat kulit kita ada nampak putih tak. Kalau ada maksudnya kering la tu. Kurang kelembapan. Lama kelamaan akan nampak bersisik. 
  5. Luka lambat baik. Luka bersalin, luka kemalangan atau luka apa-apa pon lambat kering dan baik. 
  6. Penghadaman tidak lancar. Bila sistem penghadam dan pencernaan tak lancar, boleh menyebabkan sembelit, jarang membuang dan sebagainya. Bila jarang membuang banyak toksin yang akan terkumpul dalam badan. 
So jangan ambil remeh tau kekurangan vitamin c ni. 


Memandangkan bulan ni shaklee ada buat promosi vitamin c buy 3 less 5%, elok sangatlah share dengan kawan-kawan ke, sedara mara, atau buat stock untuk diri sendiri. Jimat sangat tau.

Untuk dapatkan vitamin c super special price ni boleh dapatkan dengan Cik Am di no 0122570456 okay. 





Cik Am merupakan pengedar shaklee yang aktif di Bandar Sri Damansara dan di seluruh Malaysia. 

Untuk belian produk secara online, klik gambar dibawah.  

pengedar shaklee bandar sri damansara


Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Dengan setiap pembelian produk shaklee, anda akan mendapat consultation dan tips exclusive secara percuma. 

pengedar shaklee bandar sri damansara

Pengedar Shaklee Bandar Sri Damansara
FB Page : Shaklee Sri Damansara
0122570456
HP : 0122570456
IG : @amcanvashq

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...