Tuesday 9 May 2017

Punca Katarak Dan Cara Mengatasinya Sehingga Pembedahan Membuang Katarak Dibatalkan

Katarak adalah satu keadaan dimana kanta mata yang jernih (penglihatan terang) akan manjadi kabur. 

Punca katarak ini terjadi disebabkan oleh proses :

  • Penuaan
  • Kecederaan pada mata
  • Penyakit tertentu
  • Diabetes
  • Pengambilan sesetengah jenis ubat.
Perbezaan Antara Mata Normal dan Katarak Mata

Pengedar shaklee bandar sri damansara

Tanda & Gejala Katarak

  • Kabur
  • Silau
  • Kerap menukar preskripsi cermin mata
  • Penglihatan berganda pada sebelah mata
  • Rabun ayam
  • Warna kelihatan pudar

Cik Am kongsikan kisah Puan Sabariah yang mempunyai masapah katarak mata dan telah melakukan pembedahkan membuang katarak pada mata kanannya, tapi dengan prngambilan supplement vivix dan juga carotomax, pembedahan di mata kiri dibatalkan malah power mata kedua2 belah mata beliau pon menurun dengan banyaknya.

[DAH TAK PERLU PEMBEDAHAN KATARAK SELEPAS AMALKAN MEGADOSE VIVIX DAN CAROTOMAX]

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Saya Sabariah Binti Abdul Rahman, berusia 74 tahun. Saya baru menjalani pembedahan katarak mata kanan pada 8 Disember 2016 yang lalu. Pembedahan mata kiri pula dijadualkan pada 9 Januari 2017.

Selepas pembedahan pertama, saya mengambil Vivix dan Carotomax secara megadose bagi tujuan pemulihan. Namun kesan lain yang saya dapat selepas pengambilan secara megadose itu, saya tidak lagi perlu menjalani pembedahan untuk mata kiri kerana didapati mata semakin sihat. 

Lebih menggembirakan, selepas sebulan dibedah, sewaktu pemeriksaan susulan di Pusat Katarak MAIWP, didapati power kedua-dua mata saya semakin menurun dengan banyak.

Alhamdulillah, saya kini masih dalam proses pemulihan disebabkan faktor umur yang semakin meningkat. Saya juga masih meneruskan pengambilan suplemen lain untuk kesihatan yang lebih optimum.

Kalau nak cuba turunkan power mata anda, tak salah mencuba sesuatu yang baik dan mempunyai kajian seperti di Shaklee.


Pengedar shaklee bandar sri damansara

Cik Am adalah pengedar Shaklee yang aktif di Bandar Sri Damansara. 

Untuk belian produk secara online, klik gambar dibawah.  

pengedar shaklee bandar sri damansara

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Dengan setiap pembelian produk shaklee, anda akan mendapat consultation dan tips exclusive secara percuma. 

pengedar shaklee bandar sri damansara

Pengedar Shaklee Bandar Sri Damansara
FB Page : Vita World Shop  
HP : 0122570456
IG : nooramanie

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...