Saturday 22 April 2017

6 Tips Memilih Produk Kecantikan Supaya Tidak Menjadi Mimpi Ngeri

Setiap manusia ada perasaan untuk tampil sentiasa cantik, nampak cantik dan rasa cantik sentiasa. Tapi dengan lambakan produk kecantikan di pasaran sekarang yang tumbuh bak cendawan selepas hujan, bagaimana cara untuk kita memilih produk kecantikan yang betul supaya tidak menjadi mimpi ngeri di kemudian hari? 


Pengedar shaklee bandar sri damansara

Semua orang boleh buat produk sendiri sekarang. Asal ada duit, dah boleh buat jenama sendiri. Tapi sejauh manakah selamatnya dan berkesannya produk-produk kecantikan yang berlambak2 ni? 

Dr. Hamit Arshad pernah post di Facebook beliau, katanya produk kecantikan yang mempunyai merkuri dan racun, memang tak akan naik jerawat, kerana lapisan luar kulit iaitu epidermis telah rosak. Lama-kelamaan akan menjadi kanser kulit. Bila berhenti menggunakan produk beracun ini, kulit akan naik jerawat dengan mendadak dan menjadi kehitaman yang sangat tragik. Memang menjadi mimpi ngeri bukan. 

Jadi bagainamankah caranya untuk memilih produk kecantikan yang betul supaya tidak menjadi mimpi ngeri untuk jangka masa pendek dan panjang? 

1. Kenali jenis kulit anda. 
  • Anda harus tahu keadaan jenis kulit sama ada normal, kering, kombinasi atau berminyak. Bila dah tahu jenis kulit macam mana akan lebih mudah untuk beli produk yang bersesuian dengan jenis kulit. Bila sudah tahu jenis kulit macam mana secara tidak langsung kita akan tahu punca kepada terjadinya jerawat dan juga jeragat.
2. Pilih produk yang berkualiti. 


Pengedar shaklee bandar sri damansara

  • Dalam bab ni Cik Am sangat2 tekankan janganlah sesekali terpengaruh dengan iklan produk kecantikan yang menjanjikan kesan dalam masa singkat seawal 3 hari dan sebagainya. Kerana produk sebigini dikhuatiri mempunyai kandungan yang berbahaya kerana memberikan kesan yang terlalu cepat.
  • Cari dan baca review produk dari blog atau facebook dan sebagainya. Kita membeli produk yang boleh menyelesaikan masalah kita, bukan yang mendatangkan bala dikemudian hari.
3. Lihat label produk.
  • Biasakan diri membaca label sebelum membuat pembelian. Lihat kandungan produk, elakkan produk yang mengandungi paraben, bahan kimia, merkuri dan bahan2 berbahaya, lihat tarikh luput dan lain2. Gunakan produk yang bersifat semulajadi kerana jaminan keselamatannya untuk jangka masa panjang. 
4. Kelulusan KKM.
  • Pastikan produk yang nak digunakan ada kelulusan KKM. Macam mana nak tahu produk tersebut ada kelulusan KKM atau tidak, boleh klik DISINI untuk semak di portal sama ada kelulusan tersebut ori atau palsu.
5. Harga.
  • Harga antara isu yang penting dalam pemilihan sesuatu produk. Bagi Cik Am produk yang terlalu mahal juga boleh mendatangkan pembaziran juga sekiranya ada produk terbaik yang harga lebih berpatutan. Apa2 pun ikut poket masing2. Itu yang penting.
6. Hasil Selepas Penggunaan.

Pengedar shaklee bandar sri damansara
  • Selepas dah lulus kesemua kriteria di atas, konsistenlah guna produk tersebut dan lihat berapa lama kesannya. Sekiranya produk tersebut mengambil masa yang singkat dan memberikan kesan yang sangat memuaskan, teruskanlah penggunaan. Tapi sebaliknya jika produk tersebut tidak memberikan apa2 kesan walaupun dah lama menggunakannya, malah memberikan kesan yang lagi mencacatkan, berhentilah sebelum keadaan jadi lebih teruk.

Pengedar shaklee bandar sri damansara

“NutriWhite ni telah dicipta khas berdasarkan pengalaman yang diyakini bahawa ramuan sains lebih elok jika digabungkan dengan alam semulajadi.  16 jenis herba telah dipilih dengan teliti daripada 16 buah negara bagi membantu mencerahkan kulit, mengurangkan tompok-tompok gelap dan menambahkan keserian wajah.  Selain kombinasi nutrien-nutrien esklusif yang terpilih atau lebih dikenali sebagai White N-16 (patent pending), ia juga mengandungi Vitamin C aktif dan pati likuoris yang ditambah ke dalam formulasi botani untuk membantu menambahkan kecerahan kulit serta mengurangkan tompok-tompok gelap dan menambahkan keserian wajah”


7 produk lengkap NutriWhite:
  1. Nutriwhite Gentle Action Makeup Remove
  2. Nutriwhite Gentle Deep Foaming Cleanser
  3. Nutriwhite Soothing Radiance Whitening Softener
  4. Nutriwhite Daily Defense Whitening Essence
  5. Nutriwhite Spot Whitening Treatment
  6. Nutriwhite Ultimate Protection Whitening Lotion SPF 15
  7. Nutriwhite Overnight Renewal Whitening Cream
Cik Am adalah pengedar Shaklee yang aktif di Bandar Sri Damansara. 

Untuk belian produk secara online, klik gambar dibawah.  

pengedar shaklee bandar sri damansara

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Dengan setiap pembelian produk shaklee, anda akan mendapat consultation dan tips exclusive secara percuma. 

pengedar shaklee bandar sri damansara

Pengedar Shaklee Bandar Sri Damansara
FB Page : Vita World Shop  
HP : 0122570456
IG : nooramanie

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...