Monday 2 January 2017

Tips Susu Badan Banyak Dan Pekat

Setiap ibu yang menyusukan mesti nak susu badan banyak dan pekat. Tambah2 pula bagi ibu yang bekerjaya, masa cuti bersalin ni lah nak kena kumpul ebm banyak2. Risau jugak kalau stock tak cukup nak tinggal kat pengasuh. 




Biasanya susu badan ibu akan mula terhasil dgn banyak selepas hari ke3 bersalin. Hari pertama dan kedua tu kena kerapkan direct feeding baby. Kalau ikutkan pengalaman Cik Am masa bersalinkan maira, nurse bagitau kena direct feeding baby setiap 3 jam selama 30-45minit. Kalau baby minum kurang dari 30minit kena bagi baby minum setiap 2 jam. Untuk menggalakkan penghasilan susu ibu, untuk elakkan baby kena kuning dan elakkan perut baby masuk angin.

Dalam pantang tak boleh makan sayur milkbooster macam bayam lagi sebab bayam jenis sayur yg sejuk. Tak elok untuk kesihatan mummy. Jadi untuk menggantikan bayam Cik Am ambil supplement untuk milkbooster seperti ESP, Alfalfa dan juga Ostematrik. Set ni memang best seller bagi mommies yg dalam pantang. 

Alfalfa
♥Untuk pengetahuan ibu-ibu diluar sana, Alfalfa adalah merupakan raja segala tumbuhan.
♥Pengambilannya dapat melegakan sakit sendi dan belakang
♥Bertindak seperti ‘kacip fatimah’ kepada wanita- Melegakan sembelit bagi ibu berpantang
♥Membantu membanyakkan susu ibu.- Membuang angin dalam badan dan Memulihkan urat selepas bersalin

Esp
♥Bantu ibu bertenaga semula semasa berpantang
♥Mengawal rasa lapar ibu ketika berpantang
♥Membantu ibu segar walaupun ketika berjaga malam
♥Merawat luka dalam
♥Menrangsang penghasilan susu badan
♥Mengurangkan kesan stretch mark dan dapat mengembalikan semula kulit yang anjal dan berseri

Ostematrix
♥Membantu melembutkan najis untuk elak sembelit
♥Mengurangkan lenguh badan dan sakit pinggang
♥Membantu merangsangkan penghasilan susu ibu
♥Membantu menghasilkan semula darah yang banyak hilang ketika bersalin

Alhamdulillah sepanjang tempoh berpantang, memang rasa badan sangat bertenaga. Jalan pon rasa macam nak jalan macam biasa laju2 je. Susu badan memang sangat meriah. Sekali pump dapat 10oz utk kedua2 belah. Kadang lebih. Nak tido, bangun tido memang wajib pump kalau tak sakit breast sebab susu penuh. Sembelit pon takde. Luka jahitan bersalin 2 minggu pon dah baik kering tanggal sume benang. Kulit pon makin cantik sebab tak skip ESP, sel badan cukup protin. 1 badan cerah dan lembut je. 

Cik Am merupakan pengedar shaklee yang aktif di bandar sri damansara. Untuk COD pula di shell bandar sri damansara bersebelahan dengan kedai makan baragas atau mana2 kawasan yang dipersetujui kedua2 belah pihak. Untuk lain2 kawasan pula Cik Am pos keseluruh malaysia

Untuk belian produk secara online, klik gambar dibawah.  

pengedar shaklee bandar sri damansara

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Dengan setiap pembelian produk shaklee, anda akan mendapat consultation dan tips exclusive secara percuma. 

pengedar shaklee bandar sri damansara

Pengedar Shaklee Bandar Sri Damansara
FB Page : Vita World Shop  
HP : 0122570456
IG : nooramanie

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...