Friday 20 January 2017

6 Punca Jeragat Dan Cara Untuk Merawatnya

Selain daripada kita fokus untuk menghilangkan masalah jeragat, kita kena tahu apakah punca2 yang menyebabkan jeragat. Apabila kita tahu punca terjadinya jeragat, bukan sahaja kita akan dapat merawat jeragat yang ada, malah kita akan dapat mengelakkan jeragat baru daripada tumbuh.

pengedar shaklee bandar sri damansara

Punca jeragat ada banyak. Tapi harini Cik Am nak kongsikan 6 punca jeragat dan macam mana caranya untuk kita merawat dan menghilangkan jeragat hodoh tersebut. 

Punca-punca jeragat
==============

1. Cahaya matahari. 
Cahaya matahari yang panas boleh menyebabkan kerosakan sel kulit. Selain daripada menyebabkan pigmentasi, cahaya matahari yang terlalu panas juga boleh menyebabkan kanser kulit. Pemakaian krim siang dengan SPF sangat membantu untuk menghalang daripada sinaran UV. Klik DISINI untuk melihata produk skincare Nutrwhite. 

2. Kehamilan.
Sepanjang tempoh kehamilan biasanya ibu2 akan mengalami banyak masalah kulit seperti kulit kering, kulit gelap, stretch mark, jeragat dan sebagainya. Ada sesetengah ibu yang selepas proses melahirkan masalah kulit ni akan hilang, tapi ada juga yang tak hilang. Salah satu cara terbaik semsa kehamilan adalah dengan mengamalkan set kehamilan shaklee. Klik DISINI untuk membaca dengan lebih lanjut mengenai set kehamilan. 

3. Rawatan hormon untuk perancang. 
Pil perancang agak biasa bagi golongan yang sudah berkahwin.  Rawatan hormon seperti pil perancang, suntikan, implan dan sebagainya akan menyebabkan hormon dalam badan tak stabil dan akan menyebabkan berlakunya jeragat. 

4. Ubat-ubatan.
Pengambilan ubat-ubatan secara kerap juga akan menyebaban jeragat kerana side effects daripada ubatan tersebut akan menghalang kulit daripada dirawat dan juga tidak mampu untuk menghasilakn sel kulit yang baru. 

5. Wangian.
Wangian tambahan yang terdapat didalam sabun, perfume, dan juga produk skincare juga menyumbang kepada pembentukan jeragat. Sebaiknya bertukarlah kepada produk2 yang lebih organik dan semulajadi. 

6. Produk yang salah.
Kadang2 kita terlalu asyik nakkan kulit yang cantik dalam masa yang singkat tanpa mengetahui bahan2 tersembunyi yang terkandung dalam produk tersebut. Produk penjagaan kulit yang mengandungi bahan kimia, merkuri, paraben akan menyebabkan kulit menjadi rosak malah menyebabkan kanser kulit jika kandungan bahan kimia terlalu tinggi. Biasakan untuk mmbaca label dan melihat ingredient produk terlebih dahulu sebelum membuat keputusan untuk membeli dan menggunakannya.

Punca2 tersebut akan menyebabkan sistem pertahanan kulit menjadi lemah yang akan menyebabkan sel2 kulit menjadi rosak dan mati. Apabila sel kulit mati, kulit menjadi gelap dan sukar untuk cerahkan semula. 

Bagaimana cara untuk cerahkan semula kulit yang gelap?

Caranya adalah dengan mengamalkan makanan yang tinggi dengan antioksidan seperti Vivix. 

Vivix merupakan supplement yang tinggi dengan antioksidan. Antioksidan ini akan membantu membaiki sel kulit yang rosak, menghasilkan sel2 kulit yang baru yang lebih sihat untuk menggantikan sel2 kulit yang telah mati. Jadi dengan bergantinya sel kulit yang baru dan sihat ini, kulit akan jadi lebih cerah secara semulajadi. 

pengedar shaklee bandar sri damansara



Untuk belian produk secara online, klik gambar dibawah.  

pengedar shaklee bandar sri damansara

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Dengan setiap pembelian produk shaklee, anda akan mendapat consultation dan tips exclusive secara percuma. 

pengedar shaklee bandar sri damansara

Pengedar Shaklee Bandar Sri Damansara
FB Page : Vita World Shop  
HP : 0122570456
IG : nooramanie

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...