Tuesday 24 June 2014

Elakkan Vitamin Dari Ibu Hamil!!!

Assalamualaikum...

Apa khabar ibu dan bakal ibu.? Ibu sihat? Baby okay? Kesihatan bagus? Melalui fasa hidup yang penuh ceria? Menanti kehadiran ahli baru dengan berdebar? Alhamdulillah.. Terima kasih Allah atas nikmat yang tidak terhingga.

set hamil shaklee

Semua ibu-ibu yang sedang melalui fasa-fasa kehamilan pastinya menginginkan suasana kehamilan yang ceria dan penuh bertenaga. Oleh yang demikian, pelbagai jenis makanan tambahan diciptakan untuk kegunaan para ibu. Walau bagaimanapun, tidak semua makanan tambahan itu penting bagi ibu yang mengandung, ianya perlulah mengikut keperluan yang diperlukan oleh badan.

Sebagai contoh, penggunaaan vitamin e dalam kehidupan seharian. Vitamin e banyak manfaat terutamanya dalam kecantikan kulit, jadi adakah makanan tambahan sebelum dam semasa mengandung masih boleh diteruskan sehingga habis berpantang? Ada yang kata boleh dan ada juga yang kata tak boleh. 

Vitamin e memang bagus untuk ibu hamil, tapi pada yang rendah sahaja dan perlukan nasihat dari doktor untuk pengambilan yang betul untuk mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini seperti keguguran. VITAMIN E SHAKLEE sama sekali tidak boleh diambil oleh ibu yang mengandung kerana mengandungi dos yang sangat tinggi. Vitamin e Shaklee juga merupakan makanan tambahan yang mempunyai kadar antioksidan yang tinggi, jika diambil tanpa kawalan akan menyebabkan keguguran. 

Vitamin Shaklee yang tidak boleh diambil adalah : 
  1. Vivix 
  2. DTX Complex 
  3. Collagen powder 
  4. Garlic Complex 
  5. Alfalfa 
  6. Lecithin 
  7. Nutriferon 
  8. GLA Complex 
  9. Vitamin E 
  10. Vitamin A (Carotomax) 
Ringkasnya adalah : 
  1. Vitamin E, Carotomax, GLA dan Nutriferon adalah antara supplement yang mempunyai sifat antioksidan yang tinggi dan seterusnya boleh memberikan risiko keguguran 
  2. Garlic, Ginger, Alfalfa dan Vivix pula mengandungi rumusan tradisional dan herba, jadi ianya bersifat panas. 
Kedua-dua sebab ini adalah antara sebab musabab utama kenapa ianya perlu dielakkan oleh ibu mengandung, kerana ianya akan dikhuatiri akan membawa mudarat kepada bayi yang dikandung dan juga ibu yang mengandung. 

Untuk mengetahui info lanjut mengenai vitamin yang diperlukan oleh ibu-ibu semasa mengandung mengikut usia kandungan, sila klik DISINI

Saya merupakan pengedar Shaklee di Bandar Sri Damansara. Untuk belian secara online, klik DISINI.

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Dengan setiap pembelian produk shaklee, anda akan mendapat consultation dan tips exclusive secara percuma. 

Untuk mendapatkan produk Shaklee, hubungi saya di talian berikut :

Your Trusted Healthy & Beauty Consultant

Shaklee ID : 1003214 
E-mail : vitaworldshop@gmail.com 
FB Page : Vita World Shop 
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 012-2570456
Instagram : @vitaworldshop1

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...