Tuesday 28 January 2014

Shaklee Tiada Logo Halal!!

sijil halal shaklee

Dua tiga hari ni hot pulak isu halal haram Shaklee ni ye. Yang anti Shaklee suka la ada bahan untuk boikot Shaklee. Tapi, selagi kita jual produk yang betul-betul terjamin keselamatannya, keberkesanannya, dan terjamin halal, buat ape nak risau kan. Jadi saya nak perjelaskan sedikit mengenai isu halal Shaklee nih. 

Logo Halal hanya untuk produk keluaran dari Malaysia sahaja. Shaklee tidak dihasilkan di Malaysia sebab itulah takde logo halal dibotolnya. Untuk pengetahuan semua, Sijil Halal Shaklee dikeluarkan oleh ISA (Islamic Service of America) yang diperakui oleh JAKIM. 

JAKIM adalah badan yang antaranya membuat pengesahan dan mengeluarkan sijil Halal untuk produk-produk tempatan (Malaysia). JAKIM juga membuat pengesahan terhadap produk-produk luar negara yang telah mendapat pengesahan halal dari badan halal di negara masing-masing.

Oleh itu segala bahan dalam produk tersebut sudah dijamin halal dan gunakanlah tanpa was-was. Gelatin dari lembu atau kerbau yang mendapat pengesahan halal, sudah pasti halal. Jauhi perkara syubhah dan was-was dan jangan sampai mengharamkan benda yang halal, dosanya sama saja sepeti menghalalkan benda haram. 

Kalau betul Shaklee ni haram, mesti dah lama Shaklee ni terkubur kan. Tapi sekarang Shaklee menjadi fenomena. Produk-produknya memang ada je yang out of stock. Paling penting, saya pon Islam. Takkan la saya nak jual benda yang tak halal dan nak makan benda yang haram kan. 

produk shaklee halal

produk shaklee halal

Ini adalah sijil-sijil yang telah diperakui oleh JAKIM mengenai status halal Shaklee yang dikeluarkan oleh ISA. So lepas ni harap tak ada lagi lah isu halal haram shaklee ya.

Saya merupakan pengedar Shaklee di Damansara, Sungai Buloh, Gombak dan Taman Tun Dr. Ismail. COD boleh dilakukan di kawasan-kawasan berikut.

Untuk mendapatkan produk Shaklee, hubungi saya di talian berikut :

Your Shaklee Independent Distributor 
Shaklee ID : 1003214 
E-mail : vitaworldshop@gmail.com 
FB Page : Vita World Shop 
Call/SMS/Whatsapp : 012-2570456
Instagram : AmanieHassan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...