Wednesday 29 January 2014

Perkara Biasa Yang Memberi Kesan Luar Biasa Ketika Hamil

shaklee pregnancy set

Masalah yang sering berlaku kepada ibu hamil bagaikan satu rangkaian yang tidak dapat dielakkan. Memang bukan semua ibu hamil mengalami masalah ini tetapi boleh dikatakan majoriti akan merasakannya. Mari mengenali masalah tersebut supaya anda lebih bersedia menghadapinya.

1) Urat Timbul

Masalah ini biasa berlaku di kaki dan kemaluan apabila kolam darah dalam pembuluh darah membesar disebabkan oleh hormone kehamilan. Masalah ini akan hilang selepas hamil tetapi anda boleh mengurangkannya dengan mengelakkan daripada berdiri atau duduk terlalu lama dalam satu masa, pakai pakaian yang longgar dan amalkan pemakaian stoking.

2) Buasir

Ia agak menyakitkan ketika membuang air besar bagi yang mengalaminya. Masalah ini berlaku disebabkan oleh jumlah darah yang meningkat dan rahim menekan pelvis. Pembuluh darah dalam rektum mungkin membesar seperti rangkaian buang anggur. Keadaan ini mungkin menimbulkan kesakitan ketika membuang najis. Malah, kadang kala boleh berlaku pendarahan. Jika ia disertai dengan masalah sembelit, buasir akan membuatkan anda tigak gemar ke tandas.

3) Sembelit

Ini sememangnya masalah biasa sepanjang kehamilan kerana hormone mengurangkan kadar penghantaran makanan ke saluran gastrointestinal. Di penghujung kehamilan, rahim akan menekan usus. Jadi, ia menyukarkan anda membuang najis. Cara terbaik untuk mengatasi masalah sembelit dan buasir adalah mengamalkan pemakanan yang kaya serat, minum air yang mencukupi dan melakukan senaman. 

Masalah-masalah berikut adalah perkara biasa bagi ibu hamil. Walau bagaimanapun, tidak digalakkan untuk membiarkan masalah-masalah tersebut berterusan tanpa usaha untuk mengurangkan atau mencegahnya. Set Hamil Shaklee in sha ALLAH mampu mebantu ibu hamil dalam mengatasi masalah berkenaan. 




Set asas kehamilan Shaklee iaitu set kehamilan trimester pertama terdiri daripada : 
  • Vitalea 
  • B-Complex 
  • OsteMatrix 
  • Sustained Released Vitamin C
Set kehamilan untuk trimester kedua dan trimester ketiga pula ialah : 
  • Vitalea 
  • B-Complex 
  • OsteMatrix 
  • Sustained Released Vitamin C
  • Omega Guard 
Saya merupakan pengedar Shaklee di Bandar Sri Damansara. Untuk belian secara online, klik DISINI.

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Dengan setiap pembelian produk shaklee, anda akan mendapat consultation dan tips exclusive secara percuma. 

Untuk mendapatkan produk Shaklee, hubungi saya di talian berikut :

Your Trusted Healthy & Beauty Consultant

Shaklee ID : 1003214 
E-mail : vitaworldshop@gmail.com 
FB Page : Vita World Shop 
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 012-2570456
Instagram : @vitaworldshop1

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...