Saturday 28 February 2015

Set Jeragat Shaklee Yang Sangat Hebat

Assalamualaikum. 

Hari ni saya nak rungkaikan keajaiban set kecantikan shaklee dalam merungkai masalah jeragat saya dari zaman belajar terutamanya vitamin e. 

Nak diceritakan, zaman belajar di Upm di Bintulu, memang jarang sangat saya jaga kulit muka. Dengan cuaca yang panas giler, dengan amali ke ladang almost setiap hari, memang fade up la nak jaga. Disebabkan kemalasan itu, jeragat dan panau mula naik memenuhi ruang. Aisehh.. Muka i jerawat tak pernah naik, tetiba naik jeragat dengan panau pulak. Hodoh kot. 

Jadi, dari situlah bermulanya kerisauan saya. Time tu memang selalu pergi guardian dan watson. Pegi cari masker, foam, dan apa-apa lah yang boleh tarik keluar jeragat saya nih. Simplysity, Himalaya, Garnier, Clean and Clear, dan macam-macam lagi la, tapi jeragat tak jugak hilang-hilang. Lastly, redha je la. 


Bulan 7 tahun 2013 saya start join Shaklee dengan niat untuk bisnes semata-mata. Tapi orang kata kalau tak cuba produknya macam mana nak berkongsi kebaikan dengan orang lain kan. So try la set kecantikan yang terdiri daripada Vitamin E, Vitamin C, dan B-Complex tapi masa ni saya belum ambil ESP lagi. Paling terbaik ialah Vitamin E. Di samping saya telan satu kapsul setiap hari, saya juga membuat masker dengan vitamin e ni. Bulan 10 semasa saya ke majlis convocation diploma saya di UPM Serdang, kawan tegur yang kulit saya makin cerah. Biar betul kan, sekali telek muka, eh, jeragat kat pipi belah kanan dah takde lah. Punya lah seronok time tu. 



Bulan 11, saya ambil tambahan Gla Complex. Dalam gla sudah ada kandungan vitamin e, tapi tidaklah sebanyak vitamin e yang sebenar. Tapi kalau makan 2-3 biji gla, memang tak perlu ambil vitamin e lagi dah. Jadi, disebabkan saya nak ambil keduanya, saya ambil sebiji vitamin e dan gla setiap malam sebelum tidur. Dan reaction positif dari kawan-kawan katanya kulit muka saya semakin berseri. Wohoo sape tak seronok kan. Tapi masa tu jeragat kat belah kiri ada lagi la. Lepas tu baru-baru ni pegi Sabah, dok mandi kat shower sempat menelek muka kat cermin, lagi sekali teruja. "JERAGAT DAH TAKDE!!" YA ALLAH, seriously happy giler. 

Produk yang semulajadi memang mengambil masa untuk nampak kesan, tapi hasilnya memang sangat mengagumkan dan memang tidak akan mengecewakan. Kesan lain yang saya alami dengan penggunaan vitamin e ialah : 
  • Kulit makin cerah 
  • Jeragat tiada 
  • Parut semakin pudar dan hilang 
  • Tona kulit sekata 
  • Kulit tegang dan anjal (hasil masker) 
Saya merupakan pengedar Shaklee di Bandar Sri Damansara. Untuk belian secara online, klik DISINI.

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Untuk mendapatkan produk Shaklee, hubungi saya di talian berikut :

Your Shaklee Independent Distributor 

Shaklee ID : 1003214 
E-mail : vitaworldshop@gmail.com 
FB Page : Vita World Shop 
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 012-2570456
Instagram : @amaniehassan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...