Friday 11 October 2013

Set Kesuburan Shaklee

Some info utk pasangan yg sdg menantikan kehadiran cahayamata.. ;) 
4 Punca Masalah Kesuburan Dalam Kalangan Suami Isteri 

1. Masalah OVULASI (30% penyumbang kpd ketidaksuburan)
- PCOS -> hormon wanita xseimbang 
- Masalah pada rahim (Fibroid pd rahim)
- Gangguan pada telur - hormon yg tidak seimbang boleh menyebabkan seseorang wanita menghadapi telur yg tidak matang dan telur yg lemah 
- Umur wanita - hampir menopous

2. Masalah Tiub Fallapio (Hampir 25% penyumbang ketidaksuburan) 
- Tiub fallapio tersumbat - kebanyakan tiub fallapion yang telah rosak ini berlaku akibat telah dijangkiti kuman (mungkin telah berlaku sekian lama)
- Endometriosis - Endometriosis berlaku apabila endometrium (tisu dr selaput dlm rahim) berkembang dan tumbuh di luar rahim 

3. Masalah Sperma (Hampir 25% penyumbang ketidaksuburan) 
- Sperma tidak cukup - tidak dapat menghasilkan sperma yg normal, sperma yg bergerak bebas secara dgn mencukupi 
- Sperma tidak matang
- Sperma tidak aktif - gangguan dlm mobiliti sperma 

4. Punca yg Tidak Diketahui (Hampir 15% penyumbang ketidaksuburan) 
- Apabila semua pemeriksaan dan ikhtiar telah dibuat tetapi masih tidak berjaya untuk hamil 

 Punca-punca yg perlu dititikberatkan

1. Keletihan - kerap rasa letih dan lesu mungkin menyebabkan badan kurang produktif 
2. Hormon tak stabil, perios tidak teratur 
3. Masalah keputihan yg serius 
4. Suami yg perokok 
5. Berat badan berlebihan bagi suami dan isteri 
6. Banyak ambil pemakanan kurang sihat seperti fast food, junk foot dan soft drink
7. Asyik fikirkan anak semasa bersama - menyebabkan stress so tak payah fikir sgt dan enjoy the moment bersama pasangan tanpa fikir apa2.

# Kemungkinan juga punca di atas ini berlaku disebabkan masalah kegemukan dikalangan wanita dan lelaki yg mengganggu kesuburan. 

Jom tengok set2 kesuburan yang mengikut budget anda.. 

Menurut kajian yang dibuat oleh Harvard Medical School, tahap kesuburan boleh dinaikkan dgn pengambilan Multivitamin & Multimineral. So, jom tgk supplement Shaklee mana yg boleh membantu anda. ;)

Set kesuburan Shaklee utk wanita mengandungi Vitalea, B-Complex, Vita-C, Alfalfa dan Gla Complex. Manakala utk lelaki mengandungi Vitalea, B-Complex, Vita-C, Zinc Complex dan Vita-E. 

✎ B-Complex 
Paling penting utk elak kemurungan (anti-stress) & menstabil hormon. Uniknya vitamin B-Complex Shaklee krn ianya turut mengandungi Folic Acid dan Biotin yg sgt penting utk pembentukan darah dan kestabilan hormon dan diperlukan di awal kehamilan bagi mengelakkan bayi mengalami spina bifida.

 Vitalea 
Utk memastikan keperluan 12 vitamin dan 7 galian dipenuhi. Rata2 pengambilan makanan seharian kita tidak dapat memenuhi keperluan ini atas banyak sebab dan kekangan. Uniknya Vitalea @ multivitamin Shaklee krn ianya mengandungi iron formula yg sgt penting bg tubuh. Penting utk suami isteri yg sibuk bekerja dan kurang menjaga tentang pengambilan makanan. 



✎ Alfalfa 

Diamalkan oleh wanita terutama bagi mereka yg rasa "sakit ketika bersama", membantu atasi masalah keputihan, masalah haid tidak teratur atau senggugut / sakit pinggang yg melampau tatkala didatangi haid (dicadangkan mkn alfalfa bersama kalsium ostematrix). Turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti kacip fatimah). Ada juga sesetengah sumber yg mengaitkan Alfalfa membantu dlm masalah PCOS.


✎ GLA Complex 
Diamalkan oleh wanita, terutama yg menghadapi masalah hadi tidak teratur. Gamma Linolenic Acis (GLA) membantu wanita menghasilkan cecair serviks yg subur dan berkualiti yg juga dikenali sbg "Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)". Cecair serviks jenis ini sgt subur, nipis, berair, cerah & likat, dan sgt2 senang membantu sperma berenang terus ke uterus, ke Tiub Fallopio dan terus ke ovum. Tmabahan, cecair serviks yg sgt subur ini juga akan bantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam tiub fallopio, yg mana akan membantu ptoses persenyawaan walaupun tidak melakukan hubungan seksual semasa isteri sdg subur (waktu ovulasi).

ESP (Soy Protein)
Protein ialah makanan asas kpd sel. Sel yg sihat akan memudahkan proses yg berkaitan persenyawaan perlekatan telur dll. Protein juga membantu menyihatkan ovum dan sperma.

 Vitamin-C
Membantu proses sintesis hormon2 kritikal yg berkaitan dgn seks dan kesubutan spt androgen, estrogen & progestron. Suami yg meroko memerlukan lebih vitamin C utk membantu meningkatkan semula produktivit

✎ Zinc
Bagi kaum lelaki, zinc merupakan zat yg sgt penting bg proses pembentukan hormon testosterone, mambantu mengekalkan jumlah air mani, membantu mengekalkan paras testosterone yg bersesuaian, serta memberikan tenaga utk sperma agar lebih aktif menuju ovum. Selain itu, zinc berperanan dlm proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose Nucleid Acid). Secara keseluruhannya, zinc membantu mengekalkan keinginan seksual yg tinggi dan menghasilkan sperma yg sihat. Kekurangan zinc bg lelaki akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yg abnormal dan penyakit prostat. 

Zinc juga digunakan utk kesuburan bagi wanita krn zinc akan melindungi sperma dan melawan bakteria dlm vagina. 

✎  Vitamin-E dan Selenium
Membantu meningkatkan hormon seks baik lelaki mahupun wanita yg juga terkenal sbg "vitamin seks". Selain menghaluskan kulit, anti-penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah darah beku, membantu sel2 baru (termasuk DNA & RNA) dll, ianya juga amat terkenal mempunyai khasiat utk meningkatkan kelakian & menyuburkan organ reproduktif lelaki & wanita. Sebanyak 50% selenium di dalam badan lelaki berada di dlm testikel & duktus seminal. Selain itu, lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka, supplemen Selenium yg cukup sangat membantu hubungan seksual lelaki. 


Saya merupakan pengedar Shaklee di Bandar Sri Damansara. Untuk belian secara online, klik DISINI.

Sekiranya anda sudah buat pembelian secara online, sila hubungi saya untuk dapatkan konsultansi mengenai jadual pengambilan vitamin dengan betul. Dengan setiap pembelian produk shaklee, anda akan mendapat consultation dan tips exclusive secara percuma. 

Untuk mendapatkan produk Shaklee, hubungi saya di talian berikut :

Your Trusted Healthy & Beauty Consultant

Shaklee ID : 1003214 
E-mail : vitaworldshop@gmail.com 
FB Page : Vita World Shop 
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 012-2570456
Instagram : @vitaworldshop1

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...